Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Duger vilken plast som helst?  (läst 1432 gånger)

Snickarn

• One does not need destination to have direction
    • Dalarna
    • Att leva det levande livet
Duger vilken plast som helst?
« skrivet: 12 maj-08 kl 10:23 »
Hej

Har hört att det ska vara byggplast mellan locket och samhället för att hindra bina från att bygga fast locket. Jag har en nackakupa. Stämmer det eller kan man ta typ en icapåse eller soppåse och lägga emellan?
//Snickarn
Har pluggat ekologisk odling i Skattungbyn,Byggt om en husvagn till permanent boende. Pluggat Hållbar Utveckling på CEMUS - Centrum för miljö och utvecklingsstudier. Pluggar Permakultur, och bor, i skattungbyn. Bor i en liten vagn.
http://attlevadetlevandelivet.wordpress.com/

Roger H

• Biodlare sedan 1984
    • Västergötland
SV: Duger vilken plast som helst?
« Svar #1 skrivet: 12 maj-08 kl 11:21 »
All plast funkar, men roligast är det om det är av typen bygglast, plexiglas eller annan genoskinlig plast. Det finns "plastlock" att köpa färdigt hos våra redskapshandlare. Annars är väl byggplast billigast och lättast. Blir den dålig är det billigt att byta.

//Roger

Dunderhonung

« Svar #2 skrivet: 12 maj-08 kl 13:05 »
Ja, grejen är ju att det är genomskinligt, så man kan se in ikupan utan att öppna :)

JennyN

• Jennys frön & sånt
« Svar #3 skrivet: 19 maj-08 kl 20:01 »
Tomma pelletspåsar funkar bra om man skär upp dem. stadiga och fina - och "gratis"  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

623 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser