Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  div. odlingsfrågor  (läst 1830 gånger)

alfredsson

• Västergötland
div. odlingsfrågor
« skrivet: 07 maj-08 kl 19:31 »
Precis börjat med kompostering. Förstår att det är mycket att lära sig. Hittar ingen inf. om ifall jag kan lägga hushållsavfall (skal, mm mm) som har börjat mögla. Det har stått i en spann i köket en vecka, tömmer nar den är full, men nu ..... ????

Undrar oxå om potatis odling, inga stora mängder, men förstår att en del är bra att odla med annat, en del motsatsen. Hur är det med potatis? Vad är bra att odla tillsammans med potatis? (Och inte bra)

Vitis

• Skåne
SV: div. odlingsfrågor
« Svar #1 skrivet: 07 maj-08 kl 19:41 »
Ang. komposten. Mögelsvampar är naturliga nedbrytande organismer och gör ingen skada för kompostjorden, blanda dina mögliga potatisskal med resten av komposten så blir det bra. Har du mycket "blött" material, typ skal, rutten frukt och grönsaksrens så är det bra att blanda i nått torrt, kanske torrt gräs, spån, halm eller gamla löv. Använt hushållspapper är också ok att blanda i.

Susannett

• L.A.B.A.T.Y.D
    • Uppland
SV: div. odlingsfrågor
« Svar #2 skrivet: 07 maj-08 kl 19:54 »

nåt man absolut inte ska ha ihop med potatis är tomater. läs mer om samodling här

http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=39520.0
är Återprenumerant såklart.

Dela detta:

* Inloggade just nu

608 gäster, 2 användare (1 dolda)
skogaliten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser