Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bok  (läst 1307 gånger)

mistrall

bok
« skrivet: 02 maj-08 kl 16:35 »
Allt angående boken, skriv ett pm till mig då jag av någon anledning inte kan läsa här...
« Senast ändrad: 13 maj-08 kl 08:17 av mistrall »

Caligari

• Dada
    • Östergötland
SV: getbok?
« Svar #1 skrivet: 06 maj-08 kl 11:23 »
Kul idé! Faktum är att jag har gått omkring med samma tanke ett tag, och skissat lite på min egen getbok under de senaste veckorna. Jag vet inte om det blir något av det hela, men visst finns det ett hål i bokutbudet att fylla... Vi kan väl peppa varandra lite och se hur det går på våra olika håll? Lycka till!

harstorp4.se

torpgumman

« Svar #2 skrivet: 06 maj-08 kl 22:00 »
Hej!

O vad bra!! Tycker det är väldigt svårt att hitta fakta och bra läsning om getter. Det finns "tonvis" om de flesta djurslag, men getter är det väldigt spett!  Hoppas det går bra för er med era böcker. Håller tummarna för er och hoppas på framtida läsning.

Lars Pers Maria

• -
« Svar #3 skrivet: 06 maj-08 kl 22:15 »
Kan ni inte revidera boken Getter av Sjödin? den är ju som en getbibel men en del nya rön kan ha tillkommit. Vet Kalle Hammarberg skulle vara en bra samarbetspartner tror jag. Kolla med förlaget.
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

Caligari

• Dada
    • Östergötland
« Svar #4 skrivet: 07 maj-08 kl 08:22 »
Vad roligt att folk gillar idén! Själv är jag nybörjare på getter och kan inte särskilt mycket ärligt talat, så min bok kommer - om det blir någon - snarare att fokusera på hur det är att skaffa getter och vara nybliven getägare, än på rå fakta. Mera passion och inspiration än handbok. Sjödin saknar ju helt de bitarna, men täcker upp det praktiska och ekonomiska desto bättre, om jag inte minns fel.
harstorp4.se

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #5 skrivet: 07 maj-08 kl 10:35 »
Jättekul idé.  Jag tycker vi ska hjälpas åt, så att det blir en verkligt bra och "hållbar" bok.  (En som vi alla vill ha till hands under många år, och rekommendera till intresserade.)  Jag skriver ett PM om vad just jag skulle kunna hjälpa till med.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Lars Pers Maria

• -
« Svar #6 skrivet: 09 maj-08 kl 23:00 »
Om det är Kalle du menar har han mailadress: kalle.hammarberg@tele2.se och jag tror han jobbar i Delsbo. Googla honom. Och han är fantastiskt bra att lyssna på. Och han kan getter.
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #7 skrivet: 10 maj-08 kl 17:45 »

Kalle Hammarberg är pensionerad från både distriktsveterinärjobbet och slakteriet i Delsbo.  Han är numera konsult, och jobbar ett par dar i veckan.  Sveriges erkänt ledande expert på getmedicin.

En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Caligari

• Dada
    • Östergötland
SV: bok
« Svar #8 skrivet: 29 jun-08 kl 19:24 »
Kom plötsligt att tänka på den här tråden... Hur går det med skrivandet, mistrall? För egen del går det mycket sakta. Inte för att jag inte har idéer, utan mest för att jag... inte ägnar mig åt det så mycket (bäbis på gång, badrumsbygge mm).  :)
harstorp4.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

353 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser