Vilka misstag ska man helst inte göra när man bygger ett hönshus och hönsgård.

Startat av ivigtut, 23 Apr-08 kl 16:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Brandkårsskogen

Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

Krågedal

ett tips ! Gräv ner taggtråd också längsmed staketet! Angående nättaket har vi kamoflagenät från det militära......nackdel är att småfåglar och skater tar sig in.....men vid sommardagar är det som en djungel... ;D
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

Brandkårsskogen

Therese K

Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Lycka

Kamoflagenät är nog toppen.
Finns bara ett ÖB i hela sverige, som har kamoflagenät.
Kolla på internet.
Att köpa i vanliga affärer, är alldeles för dyrt.
Hedemorahöns

Brandkårsskogen

Krågedal

Jag fick mina nät, när det skulle tömma ett "mobbförråd" :-[så det är bra med kontakter....men annars så finns de på de flesta Ö&B varuhusen...
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

johe71

Citat från: Krågedal skrivet 30 Okt-08 kl 13:24
.men annars så finns de på de flesta Ö&B varuhusen...

nej, Ö&B har nästan slutat med sådana produkter... från deras hemsidan "Militärartiklar - alltid lågpris. Massor av militärartiklar finns på vår 2000m² stora militäravdelning i Skänninge.
OBS! Dessa angivna varor finns endast på ÖoB i SKÄNNINGE."

fjäderfän

sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Krågedal

Du bor visst inte i östergötland :-[där ligger skänninge mellan Vadstena och Mjölby....Jag har sett kamoflagenät även i Linköping, det ligger också i östergötland :-[

LILL-BONDEN

jag har en hyfsat stor hundgård till övers ca 2m högt stängsel finfint gräs,,,  fast inget tak ock massa hökar här,, vore perfekt med kammonät så hadde jag en hönsgård till,, så kunde jag växla mellan dom,,

Lycka

Hedemorahöns

LILL-BONDEN

Citat från: Lycka skrivet 30 Okt-08 kl 19:25
Tror inte att det går att skicka efter från ÖB.

nej jag sökte information om det men fann nada :'(

Therese K

Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

ivigtut

Therese K

Såg i går inne på djur och natur/jakt affären hemma vid att dom hade kammonät.. Kanske något att kolla upp??

Sano

Hur finmaskigt när ska man ha till väggarna, för att skydda mot mink och vad mer som kan tänkas vilja äta mina hönor...?
Vad du gör gör fullt och helt, icke styckevis och delt.

Therese K

Över hönsgården ute har jag förutom hönsnät även ett bärnät så att småfåglar inte ska kunna flyga in och ta deras mat.. vilket dom gjorde innan >:( Löste de även med att hänga ut talgbollar till dom små liven..  ;)

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

499 Gäster, 4 användare (1 Dolda)
vicky-g, Jonny H, javill