Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker tips och råd från gårdsföretag!!!  (läst 2758 gånger)

enkelhet

  • Gäst
Söker tips och råd från gårdsföretag!!!
« skrivet: 12 maj-05 kl 10:44 »
Hej! Jag och min sambo ska snart överta hans föräldrahem en jordbruksfastighet med 13ha mark. Gården är i stort behov av att renoveras men vi har stora planer på hur vi vill forma den. Våran drömvision är att vi ska kunna jobba utifrån gården båda två såsmåningom med olika inkomstgivande sysslor.

Jag är nu väldigt intresserad av att få kontakt med likasinnade som lyckats med detta. Som kan berätta om hur ni driver ert gårdsföretag och vilka inriktningar ni har.
Jag håller nämligen på att utforma en affärsplan och skulle behöva få ta del av andras erfarenheter när det gäller att starta denna typ av företag. MVH:Victoria

backstugan

  • Inlägg: 129
    • Småland
    • Avkopplad.se
Re:Söker tips och råd från gårdsföretag!!!
« Svar #1 skrivet: 23 maj-05 kl 16:39 »
Hej!

Jag är i ungefär samma belägenhet och skulle gärna vilja höra lite erfarenheter.

Dock inser jag att det kan vara svårt att leva 100% på ett gårds-företag, men kan jag få 50% av inkomsten från min egen verksamhet och kunna gå ner i arbetstid på mitt "ordinarie" jobb så skulle det vara mer än tillräckligt i dagsläget.
Det finns 10 sorters människor; De som kan räkna binärt, och de som inte kan.

lyckans

  • Gäst
Re:Söker tips och råd från gårdsföretag!!!
« Svar #2 skrivet: 25 feb-06 kl 00:21 »
jag vill puta upp deta ämnet för höra hure gåt för er och efter som jag har samma tanke och även vad ni säljer alla i era gårdsbutiker

videvi

  • Inlägg: 438
  • Tillvaron blir så mycket bättre med choklad.
    • Västergötland
Re:Söker tips och råd från gårdsföretag!!!
« Svar #3 skrivet: 05 mar-06 kl 22:20 »
Jag har ingen erfarenhet av gårdsföretag ... men borde inte biodling i lite större skala kunna vara lämpligt? Såvida det inte kör i hop sej med skörd och sånt.
Höns, kaniner, katter, hundar, ankor, hästar, får. Det är lustigt hur lätt och fort man samlar på sig.

solkatten

  • Inlägg: 287
    • Väskor, kuddar, plånböcker mm med härliga motiv
Re:Söker tips och råd från gårdsföretag!!!
« Svar #4 skrivet: 06 mar-06 kl 08:33 »
Kolla in den här tråden, här finns en hel del tips:
http://www.alternativ.nu/yabb/index.php?board=29;action=display;threadid=5199


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

374 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser