Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Önskar drinktips med honung  (läst 1581 gånger)

ersam

• -
Önskar drinktips med honung
« skrivet: 21 apr-08 kl 11:21 »
Snart är det dags för invigning av bipaviljongen och tänkte bjuda invigningsgästerna på något trevligt.

Vet inte om mjöd är min grej riktigt men finns det något bra tips på drinkar med honung?

Även nått smått att äta till typ snittar med honung?

ES

Suresh

• -
SV: Önskar drinktips med honung
« Svar #1 skrivet: 21 apr-08 kl 12:19 »
En red devil med honung istället för grenadine kanske? Yellow devil. Spetsa med citron.

Georgisten

• Mest biodlare, men mycket annat också.
    • Östergötland
    • Östgöta Honung - förädlad nektar från Östergötlands flora
« Svar #2 skrivet: 21 apr-08 kl 21:13 »
Det finns ett gott mjöd i tillfälliga sortimentet på systemet nu. Det heter piastowski. :)
Ingen enskild människa kan hävda att den äger jorden, inget enskild människa eller kollektiv kan hävda att de äger andra människor.

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
« Svar #3 skrivet: 22 apr-08 kl 21:59 »

Man kan ju göra grogg på nyslungad honung, hälften honung och hälften sprit (o mycke honung ;))

Beekeepern ;)
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

ersam

• -
« Svar #4 skrivet: 23 apr-08 kl 21:31 »
Man kan ju göra grogg på nyslungad honung, hälften honung och hälften sprit (o mycke honung ;))

Låter ju si så där - får jag säga. Kanske om man toppar med lite kittvax?  :-X

ES

Dela detta:

* Inloggade just nu

714 gäster, 2 användare (1 dolda)
Besksöta

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser