Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Snart grisfri.  (läst 958 gånger)

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
Snart grisfri.
« skrivet: 15 apr-08 kl 22:20 »
I helgen försvinner de sista grisarna på gården. Kvar ett tag blir 4 H gårdens 2 grisar tills de hittat ny fodervärd.

Det är med vemod samtidigt tror jag att jag behöver ett avbrott från grisar ett tag. Det har varit för mycket på sista tiden. Lusten har liksom försvunnit pga alla grisar som passerat revy de sista åren. Som mest har det varit drygt 100 grisar jag haft samtidigt ( avelsdjur pluss slaktgrisar).

Man kan säga jag gått in i väggen. Med mig i flytten tar jag ju med mig ett par grishytter ifall lusten kommer tillbaka igen.  :-\
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

louise

• Gäst
SV: Snart grisfri.
« Svar #1 skrivet: 15 apr-08 kl 23:13 »
Förstår vad du menar för lättnad med grisfri! Å då har jag ändå bara två grisar.. Brukar hoppa av lycka när jag får grispassning och kan stanna över natten istan. Som att vara förälder och första gången få barnvakt. Varje gång.

Fridolf2

• Gäst
SV: Snart grisfri.
« Svar #2 skrivet: 15 apr-08 kl 23:15 »
Ja, jag tyckte  väl att jag såg annonser från dig, och undrade allt lite vad som var på gång :o.....
Ja, nog kan det kännas motigt ibland, men man hoppas ju alltid att det ska bli bättre..
Lycka till med det du tar dig för nu då :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

654 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser