Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ensamvargar  (läst 1023 gånger)

fungilla

Ensamvargar
« skrivet: 14 apr-08 kl 23:07 »
En del av mina lamm vill vara helst för sig själva? Ligger och trycker i något hörn. Har flera gånger trott att det varit allvarliga problem men när jag lyft upp dem har de sprattlat och rusat iväg.  Någon mer som råkat ut för samma?
det känns bra att fortfarande kunna vara optimist och att tro på naturen

hustran

SV: Ensamvargar
« Svar #1 skrivet: 15 apr-08 kl 08:10 »
Tackan har väl lagt dem där. Små lamm behöver vila och ligger tillsammans med sina syskon. Jämför med tex. rådjur. låt dem vara. När de vill "leka" så springer de gärna tillsammans med de andra. Så funkar det i alla fall här.

MonaW

• Västmanland
    • Monas sida
« Svar #2 skrivet: 15 apr-08 kl 08:30 »
Jag har också lagt märke till fenomenet. Jag tycker det verkar som om det är "de goda mödrarnas" lamm, som ligger så där. Jag har några tackor som är väldigt noga med sina ungar och alltid lägger dem i ett hörn innan de går och äter. Den tackan, som inte ville ha sitt ena lamm, hon bryr sig inte alls lika mycket om sina ungar och de verkar vara på benen hela tiden. De springer omkring och ser även ut att försöka "tjuva mat" från de andra tackorna.
Åsenfår, hundar och katter

fungilla

« Svar #3 skrivet: 16 apr-08 kl 14:14 »
Tack..
Hmm, vad dum jag känner mig, självklart är det så.
det känns bra att fortfarande kunna vara optimist och att tro på naturen

Dela detta:

* Inloggade just nu

524 gäster, 1 användare
Nilla Johansson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser