Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Etiketter  (läst 4135 gånger)

Ida11

Etiketter
« skrivet: 05 maj-05 kl 14:38 »
Finns det något bra typ gratisprogram för att tillverka egna personliga snygga etiketter till egenhändigt tillverkade produkter?

Jag har ritat förhand och satt bokplast över för att det ska bli lite mer vattenbeständigt, men det vore klart enklare att printa ut från datorn och behöva lägga minimalt med energi och ändå få ett proffsigt resultat.
« Senast ändrad: 05 maj-05 kl 14:39 av Ida11 »

pussling

• Notorisk stickare
    • Dalsland
Re:Etiketter
« Svar #1 skrivet: 05 maj-05 kl 15:17 »
Kolla om http://www.download.com/ har något som du gillar. Det är vissa programvaror som är helt gratis andra en kort tid för utvärdering.
När du kommit in på downloads sida skriver du "label" i "search"
Lycka till! :)
En dag utan stickning är en förlorad dag.
En dag utan ny kunskap är nästan lika illa.
LeWi=jag

Ebba

• Småland
« Svar #2 skrivet: 05 maj-05 kl 19:42 »
Etikettmaskinen som ICA har ger ju inte så proffsigt resultat, men kanske kan vara användbar för andra som behöver etiketter.

/Ebba

http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=etikettmaskinen&showMenu=mat_recept_7_4

Ida11

« Svar #3 skrivet: 09 maj-05 kl 22:27 »
Tack för förslagen. Det blir nog till att ta datorn till hjälp och rita etiketterna själv ändå för att passa till olika hudvårdsprodukter, schampoon, hälsoelixir med mera.

Finns det någon här som tycker det är kul pyssla med sånt?

Linnea-maria

• grönsaksnörd
    • Dalarna
    • linnea på landet
« Svar #4 skrivet: 07 sep-05 kl 13:02 »
Hej Ida11!
Visst är det roligt att göra sina egna produkter. Jag måste för så fort jag köper något på affären så får jag eksem eller mjäll. Weledas grejer är ju bra annars. Jag gör egen tvål med lut och oljor och de är ju mycket bättre än köpetvålar. Jag har tyvärr inte satt mig in och försöka göra fina etiketter. Men det skulle bli finare presenter då förstås.... :)

ha de bra
kan själv

Dela detta:

* Inloggade just nu

1249 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser