Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lhasa Apso  (läst 1129 gånger)

flugan

• Larsolsfirbenta
Lhasa Apso
« skrivet: 10 apr-08 kl 17:36 »
Hej!
Jag har precis skaffat mig en liten hundvalp, rasen är lhasa Apso. Nu är det så att jag har några funderingar över denna ras.
Jag har läst på en del, men dessa saker står inte med.

*hur länge dröjer det innan den börjar växa, hundvalpen jag har är väldigt liten, är ca 2 månader.
*i vilken månad kan man börja ut å gå med den. jag menar, den är ju så liten, så om jag ska ut å gå med den nånting nu, så blir det en väldigt liten vända.

sen har jag lite andra frågor som inte har med rasen å göra,men med skötseln.

*kan man borsta tänderna på en hundvalp, hon har en väldigt gräslig andedräkt.
*hur ofta ska man duscha en hundvalp?

Tacksam för svar!

amarantus

• Gäst
SV: Lhasa Apso
« Svar #1 skrivet: 10 apr-08 kl 18:06 »
Hej!
Jag har precis skaffat mig en liten hundvalp, rasen är lhasa Apso. Nu är det så att jag har några funderingar över denna ras.
Jag har läst på en del, men dessa saker står inte med.

*hur länge dröjer det innan den börjar växa, hundvalpen jag har är väldigt liten, är ca 2 månader.
*i vilken månad kan man börja ut å gå med den. jag menar, den är ju så liten, så om jag ska ut å gå med den nånting nu, så blir det en väldigt liten vända.

sen har jag lite andra frågor som inte har med rasen å göra,men med skötseln.

*kan man borsta tänderna på en hundvalp, hon har en väldigt gräslig andedräkt.
*hur ofta ska man duscha en hundvalp?

Tacksam för svar!

grattis till en sån söt liten ras :)

Ibland kan hunden ha halsflussbakterier som behöver behandlas men det är nog mer att den kanske tappar tänder ::)
Titta om den är röd i halsen och hur tänderna ser ut.
Borsta gärna tänderna med mjuka rörelser redan nu ibland. Någon gång i veckan är ju väldigt bra.  De får karies som vi men inte lika lätt.
Tycker att du bör vänta lite med en dusch men sen badar du den när den luktar för mkt hund ca varannan/var tredje mån beroende på årstid,väder, skölja av den på mage och ben när det är geggigt ute. Köp ett milt schampo i din hundaffären.

vad gäller motion och promenader så ha den gärna lös så reglerar den lite själv vad den orkar och ökar sakta på sin kondition utan att den blir överbelastad. Gå annars små promenader med ofta första månaderna.

Dela detta:

* Inloggade just nu

624 gäster, 1 användare
peterm

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser