Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Världens fynd  (läst 1479 gånger)

Vårvind

• Lancashire Heeler, världens mesta hund
    • Skåne
    • Honey Veigas Kennel
Världens fynd
« skrivet: 04 apr-08 kl 15:16 »
Häromdagen såg jag en annons på en  Ashford traditional spinnrock som skulle säljas bara ett par mil ifrån mig.
Den var komplett med  4 spolar och spolställ, spinnrocken hade bara blivit andvänd under ett kurstillfälle.
 Sen hade den blivit stående som prydnad.   
Tillråga på allt så frågade de om jag var intresserad av att köpa deras kardmaskin oxå, även den från Ashford. Jag fick alltihop  för 1100:- ett rysligt bra pris tycker jag, hade inte mage till att pruta på det,även om jag är glad för att pruta på loppisar och så.
Så nu har man gjort detta årets fynd. Så nu är det bara till att anmäla sig till den där spinnkursen som jag länge har tänkt gå, för nu har jag båd spinnrock och kardmaskin. Roligt ska det bli.
Lev idag.......imorgon kan det vara försent

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
SV: Världens fynd
« Svar #1 skrivet: 04 apr-08 kl 18:00 »
Grattis!

anette i bugared

• -
« Svar #2 skrivet: 04 apr-08 kl 18:05 »
Jag betalade 6900 för spinnrock och kardmaskin. Nytt i o. f. sig, men ändå, Ashford precis som dina grejer, så du har verkligen fyndat  :o :o :o ;D ;D ;D.
Grattis grattis grattis!!!
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

koko

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 04 apr-08 kl 23:46 »
Näääe, vad fuskigt! Grattis till superfyndet, ha kul!

Monamolly

• Närke
    • Monas Hemsida
« Svar #4 skrivet: 05 apr-08 kl 07:05 »
Grattis! Jag gläds med dig.
Lycka till med hantverkandet.
Korgmakare med egen korgpilodling, luffarslöjdare mm
Har  Höns (blandisar), Mysk- och Löpankor, Hundar, Katt och Bin.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #5 skrivet: 05 apr-08 kl 12:17 »
Vilket härligt fynd!  :D Grattis! Visst känns det så där lite extra bra när man gör riktiga kanonfynd.  :)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Dela detta:

* Inloggade just nu

545 gäster, 2 användare
Häggblomma, köksträdgård

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser