Hej.
Försöker hitta så miljövänliga saker som möjligt. Men vissa saker är rätt svåra.
Har ni några tipps på bra saker.
Själv hitta jag ett schampo ”URTEkram” där man förstår hela innehållsförteckningen och med kravmärkta ingredienser 
Men vore trevligt med mer såna varor.
Vi kan väl skapa någon lista.
Själv skulle ja vilja hitta.
Tvål
Tandkräm
Diskmedel
Någon ide på tandborstar och andra läskiga plast produkter?
Förut hade jag tandborste där man bara bytte borsten, men dom verkar ha försvunnit..
Hej Joonas!
Tandborstarna kan jag inte hjälpa dig med.
Tvål hittar du också hos Urtekram, både fast och flytande. Fasta "miljövänliga" tvålar hittar man lite var stans. Forummedlemmen Alternaiv säljer tvålar:
www.tvaleriet.se. Även Weleda har fast tvål och duschcreme (hittas hos hälsokosten). Det positiva med fast tvål är ju att det blir mindre förpackning att återvinna.
Weleda har ett par olika tandkrämer också.
Diskmedel: tror ngn här på forumet gör ett avkok av tvättnötter till disk. Sök på tvättnötter och kolla, för jag är inte säker. Annars så finns Ecover som har flera olika "hushållsrengöringsmedel", disk, tvättmedel, WC-rent etc. Finns i en del hälsokostaffärer och i ekobutiker på nätet.
För övrigt så tycker jag att det är en jättebra idé m mgn slags produkttipslista för olika kategorier. Skulle behövas för både mat och hygien. Lycka till!