Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lämpligt skinn för remmar hundkoppel m.m.  (läst 2791 gånger)

Jan M Hedlund

• Gäst
Lämpligt skinn för remmar hundkoppel m.m.
« skrivet: 26 apr-05 kl 10:17 »
Vad använder man för läder egentligen att göra en rem kan väll inte vara så dyrt ändå kostar dom 100 eller mer vad beror det på.

Monica

Re:Lämpligt skinn för remmar hundkoppel m.m.
« Svar #1 skrivet: 26 apr-05 kl 12:07 »
Lämpligast används lite tjockare skinn som t ex gris, ko.... det är för det mesta rågarvat, alltså ej garvat skinn. En del hundkoppel har jag sett är garvade för att bli mjuka, men då minskar styrkan i lädret lite. De kopplen går gärna av om du har en hund som rycker t ex.

Som vanligt så är det inte producenten som får så mycket betalt, utan det är affärerna som lägger på 300 % och mer.....

mestitia

• Gäst
Re:Lämpligt skinn för remmar hundkoppel m.m.
« Svar #2 skrivet: 24 okt-05 kl 09:51 »
Tjena!
Fettat remläder är det som är obsolut starkast!
www.tjaderlader.se dom har nästan allt innom läderhantverk!

Dela detta:

* Inloggade just nu

702 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser