Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Killingar!!!!  (läst 767 gånger)

moaoliver

  • Inlägg: 198
    • Norrbotten
    • vanacals
Killingar!!!!
« skrivet: 26 mar-08 kl 21:39 »
Herregud... måste bara få berätta. I lördags så var jag ute till våra höns... där inne så kan man se in till våra får (i deras innebox). Hur som hälst så lammade en av tackorna för ca 3 veckor se (hon fick ett svart och ett vitt lamm). Jag kikade in för att kolla till dom och såg bara det svarta lammet, så jag bestämde mig för att gå in till dom och kolla. Intill fårens box har vi getternas innebox, av en slump så kikade jag in hos getterna...och vad sååååg jag  :o :o  3 st vita och fina killingar, som troligtvis fötts under natten. Gissa om jag blev paff.. jag hade totalt INGEN aning om att våran gammelget Mathilda varit dräktig :P
   Så nu har vi tre små getkillinga... och lammet hittade jag också ;)

         / Rosita
Försöker ha tro... tro på livets alla goda sidor. Tar del av allt vad naturen har att ge oss. Självhushåll är vårt motto. Djuren, naturen och själen förenat i ett.
  Väver, spinner, syr, stickar och virkar.... växtfärgar och trollar med det vi har.

Caligari

  • Inlägg: 327
  • Dada
    • Östergötland
SV: Killingar!!!!
« Svar #1 skrivet: 27 mar-08 kl 13:09 »
Haha! Vad kul!  :)
Det är sånt som nästan kan få en att tro på storken...  ;D
harstorp4.se


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

411 gäster, 1 användare
köksträdgård

* Forum

* Om tidningen Åter



-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser