Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När slutar han uppvaktar tjejer ?  (läst 1034 gånger)

Anna-Pia

När slutar han uppvaktar tjejer ?
« skrivet: 25 mar-08 kl 12:21 »
Hej! Hur lång tid tar det tills en hankatt fattar att han är kastrerat och inte längre behöver uppvakta tjejerna ? Jag hörde allt från två veckor tills två månader. Några erfarenheter nån av er ?
Jag behöver verkligen veta, han är borta hemifrån mycket och när han är hemma då uppvaktar han min  ung katttjej (till hennes misnöje) och rider på en annan hane som är kastrera sen länge.

anette i bugared

• -
SV: När slutar han uppvaktar tjejer ?
« Svar #1 skrivet: 25 mar-08 kl 12:24 »
Hej! Hur lång tid tar det tills en hankatt fattar att han är kastrerat och inte längre behöver uppvakta tjejerna ? Jag hörde allt från två veckor tills två månader. Några erfarenheter nån av er ?
Jag behöver verkligen veta, han är borta hemifrån mycket och när han är hemma då uppvaktar han min  ung katttjej (till hennes misnöje) och rider på en annan hane som är kastrera sen länge.

En del slutar aldrig att fria. En del fortsätter t.o.m. att "betäcka". Vet inte om det har med åldern att göra, när kastreringen ägde rum, menar jag.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Anna-Pia

« Svar #2 skrivet: 25 mar-08 kl 19:01 »
Jaha, det var ju dumt då... Han är född maj förra året och jag kastrerade honom nu på våren eftersom han började visa han-beteende...  :(  hoppades han skulle sluta med det, det gjorde min andra.
Slutar dom inte heller med det att ha ett stort revir och gå långt borta och stanna hemifrån dagar i rad ?

Norrsken

• -
« Svar #3 skrivet: 25 mar-08 kl 23:26 »
Jaha, det var ju dumt då... Han är född maj förra året och jag kastrerade honom nu på våren eftersom han började visa han-beteende...  :(  hoppades han skulle sluta med det, det gjorde min andra.
Slutar dom inte heller med det att ha ett stort revir och gå långt borta och stanna hemifrån dagar i rad ?

Tror det har med individ att gör också ;)
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Ulricaa

• -
« Svar #4 skrivet: 27 mar-08 kl 13:12 »
dom brukar sluta med sitt stora revir och sluta vara hemifrån men jag hade en hankatt som förvissor slutade gå till mormor :) men han hade hela sitt liv ett jätterevir...honom var jag noga med att ta in på nätterna annars hade han nog oxå varit borta i dagavis....andra katter brukar dra ner på både frierierna och sitt stora revir och sälla in sig i det lata livet som kastrat... 8)
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

Dela detta:

* Inloggade just nu

676 gäster, 3 användare
Berberis, karsan, pow

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser