Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Getterna är nog till salu..  (läst 902 gånger)

mli79

• Skåne
Getterna är nog till salu..
« skrivet: 25 mar-08 kl 10:00 »
Usch vad svårt detta är.

Jag har så svårt att sälja djur, känns som om man sviker dom. Såvida man inte säljer till ett bättre ställe men utan att vara ego så tror jag inte att dom kan få det så  mkt bättre nån annanstans.

Jag har satt ut mina  getter på annons eftersom jag känner att det tar alldeles för mkt tid och huvudbry att ha dom instängda. Dom har demolerat hela min trädgård, ätit upp alla knoppar som finns plus allt vintergrönt. Det är ändå vinterhagen som är den "säkrade" hagen med fårnät som är fastmärlat i marken + två eltrådar överst. Trots detta tar dom sig ut, klättrar över nätet och skiter i elen. Dom har gått lösa hela sitt liv och förstår väl inte varför dom ska vara instängda. Vet inte hur mkt pengar och tid vi har lagt ner på staket under det senaste året. Jag känner nu att gränsen är nådd. Vi kan inte gå ut utan att nån get följer med oss som ett plåster - barnen börjar bli irriterade. Bilarna är helt repade och bucklade. . Dom har förstört så mkt och ändå så tar det verkligen emot att sälja dom.
Det är inte längre några grannar som gladeligen passar gården när vi reser bort till släktingar och hälsar på eftersom dom vet att getterna inte går att stänga in. Bara massa problem med andra ord. Och så passar getternas sommarhage perfekt som hage till grisarna, så även där har vi ju fördelar med att sälja dom.

Har en som kommer och tittar på dom  och troligtvis köper dom nästa vecka (såvvida han inte läser dettta  ;) ). Känns väldigt fel, men ändå vet jag att jag inte har så mkt val.

Vet inte vad jag ville med denna tråden, behöver kanske lite stöd i mitt beslut.  :'(
« Senast ändrad: 25 mar-08 kl 21:07 av mli79 »
Bor på gård med man, barn, hundar, katter, ponnys, ardenner,  gutefår, höns och minigrisar.

anette i bugared

• -
SV: Britta är nog till salu..
« Svar #1 skrivet: 25 mar-08 kl 10:10 »
Här har du en till som får ångest bara vid tanken på att sälja nåt av djuren. De är ju ens barn!!!
Men ibland går det bara inte att behålla dem och som du beskriver det så har ni nog haft tålamod med dem längre än många andra.

Skönt att du hittat nån som vill ha dem, att du slipper avliva i alla fall. Så sälj dem med gott samvete, ni har gjort vad ni kan.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

504 gäster, 3 användare
Petter B, fri, Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser