Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hage och box till dvärgget  (läst 4310 gånger)

M

• Gäst
Hage och box till dvärgget
« skrivet: 13 apr-05 kl 18:54 »
Hej!
Jag ska snart bli getägare till två afrikanska dvärggetter :D
Nu undrar jag om våra hage räcker till, den är på 1100kvm med sly och annat gott i. Nätet Som vi har köpt är 1,2m högt och vi hade tänkt att sätta eltråd längst ner och längst upp.
Boxen är på ca:4kvm stor, den ligger i ett ombyggt fristående garage. fast dom som har bott här innan oss har också haft djur så det är öppningar i garaget (som dom har kunnat gå som dom vill) så det blåser in, ska man täta detta eller går det bra ändå? Jag har ju läst att dom ska stå dragfritt så nu e jag ju lite fundersam, behåller jag hålet kan ju dom också gå in och ut som dom vill (det måste dom väl tycka om). Om inte så få får ju vi släppa ut dom på morgonen för att sen ta in dom på kvällen....jag vet inte vilket som är bäst.
Snälla hjälp mig nån.

Krusmynta

Re:Hage och box till dvärgget
« Svar #1 skrivet: 14 apr-05 kl 12:00 »
Hej!
Va trevligt att du ska bli med get! Det är roliga husdjur!
Hagen blir nog alldeles utmärkt. Fast eltrådarna undrar jag, om det inte är bättre att sätta 2 st långt ner, med lite mellanrum på, än att ha en längst upp? Jag har fårnät, och satte eltrådarna precis som du först. Men nu har jag ändrat, eftersom de "aldrig" hoppar, men gärna kryper, igenom staketet. Mina kryper rakt igenom rutorna på nätet nämligen! Sedan jag ändrat, och satt två trådar nertill, går de kvar (peppar, peppar) i sin hage.

Jag hajar nog inte hur huset ser ut, mina har oxå ett hus, med dörrn öppen hela dagarna, men stängt på nätterna, och de är instängda helt, när det är ruskväder. Om det känns dragit, eller typ blåser in regn, kanske det är ide´att ändra? Annars kan man hänga ett "draperi" av typ jutesäck, i dörren. Då kan de gå ut och in, men det skyddar mot väder och vind sas.

Lycka till!

M

• Gäst
Re:Hage och box till dvärgget
« Svar #2 skrivet: 14 apr-05 kl 12:41 »
Tack för råden  :D
Idag var vi  och tittade på killingarna å dom var bara sååå söta  :)
Vi bestände att vi ska få dom v28 så jag längtar...
Vi gör så att vi sätter en lucka för hålet som man kan öppna å stänga så det blir nog bra tillslut.

Dela detta:

* Inloggade just nu

442 gäster, 1 användare
Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser