Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skitigaste stället i hemmet?  (läst 5047 gånger)

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Skitigaste stället i hemmet?
« Svar #20 skrivet: 26 mar-08 kl 14:25 »
  ;D men om han ser smutsen kan han ju ta bort den ;)

Ja men, gnället. Det är ju gnället man inte orkar med.  ;) Jag har en likadan man här hemma. Han tycker det är städdags långt innan jag ens börjar tänka i de banorna. Så visst han städar men, det knorras en hel del och nåde en om man inte ser att han städat. Då får man sina fiskar varma.  ;D
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Våmhuskullan

• -
« Svar #21 skrivet: 27 mar-08 kl 21:52 »
Citera
Ja men, gnället. Det är ju gnället man inte orkar med.   Jag har en likadan man här hemma. Han tycker det är städdags långt innan jag ens börjar tänka i de banorna. Så visst han städar men, det knorras en hel del och nåde en om man inte ser att han städat. Då får man sina fiskar varma. 

;D ;D ;D ja så kan det nog vara...det är ju inte alltid så kul att vara den enda som ser smutsen och röran..även om man gillar att städa!  jag har ibland gjort städschema för personer som inte sett, eller förstått hur och vad som ska städas i ett hem. låter lite löjligt kanske, men det har fungerat för de iallafall. (För ser man inte smutsen så SER man ju inte den helt enkelt och det bara är så.)Där finns ett schema för var rum. frekvens,städdag samt vad som ska göras när och hur. ett A4 för vart rum.mycket lättförståerligt.går liksom inte att misslyckas med ;D
fast det gör det ju inte roligare om man tycker det är tråkigt ;)

Här är det bara jag som städar, sambon har tv-rummet som sitt område (av 5 rum och kök och badrum ::)) och han kan gnälla att det är skräpigt hemma (jävla vedskräp) men tv-rummet kan vara hur j-la skitigt,dammigt och mattan vill jag inte ens titta närmare på....efter nån vecka bara orkar jag inte se det och städar. det e så konstigt att han inte ser skiten där han tillbringar dygnets mesta tid..?...men lite skräp från ved på golv nere..DET ser han :o
Han HADE sovrummet på sin lott också men efter ett antal astmanfall fungera det inte helt enkelt!

ingegärdsgårn

« Svar #22 skrivet: 24 apr-08 kl 00:42 »
Badrummet, under badkar med avtagbar front. Det går inte ta väck skiten i hörnen. Vi tog bort vårt badkar pga stambyte. Badkaret hade inte varit utdraget helt på 20 år. I hörnen var det riktigt, riktigt skitigt, trots att jag städat ordentligt :o under badkaret minst tre gånger om året.

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #23 skrivet: 24 apr-08 kl 00:47 »
Ovanpå alla taklampor som hänger så högt att man inte ser skiten. Man tänker liksom inte på att de finns där...
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

skräptanten

• Jane of all trades
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
« Svar #24 skrivet: 25 apr-08 kl 22:45 »
Med ett lillskräp i slänga-på-golvet-åldern, vedeldning och ett rejält antal fyrbenta monster som fäller sin tjocka vinterpäls...är det rätt svårt att peka ut det värsta lorthålet :-[
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #25 skrivet: 26 apr-08 kl 00:19 »
Det finns många ställen att städa på 8)

_Har inte skitigt men mitt motto är "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete"

:P :-*
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #26 skrivet: 06 maj-08 kl 01:15 »
Ovanpå gardinstänger och gardinringar märkte jag häromdagen.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Dela detta:

* Inloggade just nu

653 gäster, 1 användare
mannen33

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser