Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bajsbekymrad bock  (läst 4550 gånger)

Anette Ö

• Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
SV: Bajsbekymrad bock
« Svar #20 skrivet: 23 mar-08 kl 14:28 »
Hej.
Jag beklagar att ni förlorat Povel men jag är övetygad om att han mår bra nu.
Att Selma inte visar att hon saknar Povel är inget konstigt. Djur som lever nära ihop talar med varandra på sitt eget språk och de båda visste redan vad som komma skulle och de hade redan tagit farväl. När en separation kommer plötsligt så blir det ett väldigt liv och de saknar varndra nått enormt men när det gäller sjukdom så vet de redan innan att de ska skiljas åt och därför blir inte saknaden lika stor.  Nu är det ni som får vara Selmas bästa vänner tills killingen/arna kommer, vilket borde bli ganska snart. Selma kan gott o väl vara ensam tills dess så  ni behöver inte tänka på att skaffa nån ny get OM inte Selma visar att hon känner sig ensam och otrygg dvs.

Inte behöver du be om ursäkt för ett missförstånd, det är inte alltid lätt att göra sig förstådd när man skriver lika lite som det är lätt att förstå vad någon skriver ;).

Lycka till med Selma och bebisarna, tänk på att Povel lever vidare genom de små ;).

Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Caligari

• Dada
    • Östergötland
« Svar #21 skrivet: 25 mar-08 kl 08:20 »
Nu är det ni som får vara Selmas bästa vänner tills killingen/arna kommer, vilket borde bli ganska snart. Selma kan gott o väl vara ensam tills dess så  ni behöver inte tänka på att skaffa nån ny get OM inte Selma visar att hon känner sig ensam och otrygg dvs.

Än så länge går det bra i alla fall! Nu väntar jag otåligt på hennes nedkomst. Hoppas att hon verkligen är dräktig och att det inte bara är allmän fetma...  :)
harstorp4.se

Caligari

• Dada
    • Östergötland
« Svar #22 skrivet: 01 apr-08 kl 20:33 »
Selma har fått vara inomhus i någon vecka, sedan Povel blev riktigt dålig och vi tog bort honom. Vi tänkte att det skulle vara lugnast för henne och dessutom bra med tanke på hennes förestående nedkomst. Men idag fick jag för mig att hon hade det tråkigt och tog ut henne i hagen igen. Då - plötsligt - satte det beteende igång som jag hade väntat mig direkt efter att Povel försvann: Hon blev rastlös och bräker nästan hela tiden. Jag vet inte om jag tolkar in för mycket i det där, men det känns som att det är först i hagen hon riktigt fattar att Povel är borta. Det luktar nog mer av honom där än i uthuset, eftersom han har varit mycket mera där. Nu undrar jag om hon kommer att vänja sig vid att vara ensam, så att hon klarar sig tills killingen/killingarna kommer, eller om hon kommer att bli knäpp på kuppen. Inte lätt för någon annan att svara på förstås... Själv tänker jag i alla fall avvakta till imorgon och se hur det utvecklar sig.
harstorp4.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

1144 gäster, 3 användare (2 dolda)
Oddsonntag

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser