Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fladdermöss  (läst 1621 gånger)

VegoDanne

• Skogstroll söker hem
Fladdermöss
« skrivet: 13 mar-08 kl 21:30 »
Hallå,

Har hört att fladdermöss är superbt att ha om man har mycket mygg hemmavid. Stämmer det?
Haken ska vara att få dit dom. Har hört att det enda man kan göra är att se till att förutsättningar för en bosättning finns, dvs vindsliga vrår eller grottliknande tillhåll. Eller finns det några tricks och lockbeten?
Är det någon som har erfarenhet av dessa mytomspunna varelser? :)

Tack på förhand,

/Danne
Mossskog sökes. Tips välkomnas. Kram på er!

Potatisblomma

• Södermanland
SV: Fladdermöss
« Svar #1 skrivet: 14 mar-08 kl 11:30 »
Mja, vi har både fladdermöss och mygg  ;) Det är väl så god tillgång på myggen att de blir över  :P

När jag bott på ställen med ladugård och loge så har det alltid funnits fladdermöss där. Vill du locka dem till dig så får du kanske se till att något liknande finns...? Och så bör det finnas en hoper med flygande insekter och annat smaskigt att äta!

Det är facinerande djur!
Landsflykting i storstan...

anette i bugared

• -
« Svar #2 skrivet: 14 mar-08 kl 11:44 »
Bygg några såna här och sätt upp,
http://www.bioresurs.uu.se/myller/skog/fladderholk1.htm

Finns det fladdermöss i omgivningen så flyttar de säkert in.

Vi har fladdermöss, flera olika arter, men tyvärr måste jag hålla med potatisblomma, myggen finns här de med, fast det hade kanske varit mångfalt fler mygg om inte fladdermössen funnits här.

Det är ett spännande djur och vi har turen att ha dagjagande fladdermöss, så vi ser dem från tidig eftermiddag ungefär.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Sia

• Dalarna
« Svar #3 skrivet: 15 mar-08 kl 18:29 »
hade det inte funnits några mygg så hade det inte funnits några fladdermöss heller, och det vore ju synd....
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

Dela detta:

* Inloggade just nu

652 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser