Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Märktång  (läst 1156 gånger)

Dollar

• Västerbotten
Märktång
« skrivet: 10 mar-08 kl 07:02 »
Jag undrar vart man kan köpa en märktång som är V format. U format har jag sett i nordpost. Måste ha en nu när det kommer killingar och jag hade tänkt slippa genom att skriva upp och knäppa kort på de när de har kommit fram men nu efter 10 st getter som har killat kommer jag inte att klara detta. Jag ska behålla alla killingar och det är ett 30 tal som ska killa nu snart.

Tacksam för svar!
25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
SV: Märktång
« Svar #1 skrivet: 10 mar-08 kl 09:26 »
Om du ska behålla dom, varför inte märka dom med sitt nummer på en gång?

Dollar

• Västerbotten
« Svar #2 skrivet: 10 mar-08 kl 09:59 »
Dels är öronen så super små om man ska jämföra med lamm. Sen så ska jag bara behålla 20 st till vuxen ålder men jag vet inte vilka ännu. De andra kommer att avlivas. De kommer att finnas kvar tills de är 2-3 månader bara för att de ska hålla igång mjölken på getterna. Jag kan själv inte mjölka dem ännu då vårat mjölkstall inte är färdigt.

Så det enda jag vill veta är vart man får tag i denna tång. V-format ej U-format då det blir svårare att läsa av.
25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #3 skrivet: 11 mar-08 kl 00:02 »
Ja, det förklarade ju saken  :) Jag har nog bara sett U-formade. Men ser jag något så återkommer jag.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #4 skrivet: 28 apr-08 kl 18:03 »
Lovat är lovat. Jag ser just nu, att http://www.willabdirekt.se har utförsäljning på "Öronmärktång för svin V-hack" för 25SEK.

Dollar

• Västerbotten
« Svar #5 skrivet: 28 apr-08 kl 18:52 »
Aha, det var inte dåligt, tack så mkt för det tipset. Såg även att Boleprodukter har införskaffat denna i sortimentet igen, typiskt nu när jag köpte mig en u-typ.

Men som sagt tack för tipset, å billig var den  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

608 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser