Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bf:s yrkesbiodlarkurser i bankeryd  (läst 1531 gånger)

Georgisten

• Mest biodlare, men mycket annat också.
    • Östergötland
    • Östgöta Honung - förädlad nektar från Östergötlands flora
Bf:s yrkesbiodlarkurser i bankeryd
« skrivet: 14 feb-08 kl 20:47 »
Hejsan.

Undrar om det är någon härifrån som ska till kurserna i yrkesbiodling och honungsproduktion som biodlingsföretagarna håller i mars/april?

Jag ska dit. :D

www.biodlingsforetagarna.nu/kurser
Ingen enskild människa kan hävda att den äger jorden, inget enskild människa eller kollektiv kan hävda att de äger andra människor.

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
SV: Bf:s yrkesbiodlarkurser i bankeryd
« Svar #1 skrivet: 15 feb-08 kl 09:20 »
Jag skall dit! Kursen som är 14-16 mars är jag anmäld till.

Då ses vi.. :)

Ändelsen hade försvunnit, kurserna finns på http://www.biodlingsforetagarna.nu/kurser.htm
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

Georgisten

• Mest biodlare, men mycket annat också.
    • Östergötland
    • Östgöta Honung - förädlad nektar från Östergötlands flora
« Svar #2 skrivet: 28 mar-08 kl 19:46 »
Hey...

Tyvärr bangade min skjuts så jag kom inte iväg. Jag hoppas på att det ska gå bättre med honungskursen i April. Men vi får väl se hur det blir...tyvärr.
Ingen enskild människa kan hävda att den äger jorden, inget enskild människa eller kollektiv kan hävda att de äger andra människor.

videvi

• Tillvaron blir så mycket bättre med choklad.
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 30 mar-08 kl 23:11 »
Gaaahh!
Detta har jag ju missat tootalt!!!
Å jag som bor i Bankeryd.

Får de om det går att göra något åt det
Höns, kaniner, katter, hundar, ankor, hästar, får. Det är lustigt hur lätt och fort man samlar på sig.

Dela detta:

* Inloggade just nu

683 gäster, 3 användare (1 dolda)
javill, Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser