Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  erfarenhet av flyttning  (läst 1604 gånger)

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
erfarenhet av flyttning
« skrivet: 13 mar-05 kl 20:51 »
Överväger starkt att flytta långt bort från det här svindyra länet (Västergötland) jag bor i . Kollade huspriser i Värmland och övrigt uppåt landet... billigt.

Men som alltid när man pratar om att flytta bort från "civilistationen" (Enl göteborgarna) så är man helt tokig enl andra.

Kan jag få lite råd från andra utflyttare. Har det funkat? Finns det jobb, vänner etc. Jobbigt att flytta när man är själv... Har varit och nafsat på ämnet förut men det är ju ingen lätt val att bara ge sig av. Ge mig synpunkter!

Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

curmbox

• Var sak har sin tid
Re:erfarenhet av flyttning
« Svar #1 skrivet: 15 mar-05 kl 11:03 »
Jaa, det är nog alltid tufft att flytta, vare sig man byter lägenhet, kvarter, region eller land. Frågan man bör ställa sig själv är; VAD VILL JAG HA UT AV MITT LIV?
Det är ju bara Du själv som vet HUR Du vill leva, HUR Du vill bo och med VEM eller VILKA. Allting är inte lätt och vissa frågor har inga svar. Men betänk följande; det är i motvind och INTE i medvind en drake lyfter ;)
Ett "råd" jag kan ge är; ta bilen/tåget/bussen och utforska lite under några veckor. Det kostar en del javisst, men Din FRAMTID har faktiskt ett VÄRDE!
Kram o lycka till o välkommen till....varför inte...Ångermanland!!!
Ge mig mod att vara den jag är och inte tappa modet för att jag är den jag är

Dela detta:

* Inloggade just nu

1233 gäster, 1 användare
Jonas_

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser