Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Elmotorsåg  (läst 4111 gånger)

Ursus

• Jämtland
Elmotorsåg
« skrivet: 12 feb-08 kl 12:20 »
Jag tänker köpa en elmotorsåg till vedkapning. Någon som har förslag på lämplig modell?

Rödjan

SV: Elmotorsåg
« Svar #1 skrivet: 17 feb-08 kl 18:20 »
Partner och Husqvarnas sågar (Husqvarna 320/321 tror jag) är samma såg vad jag vet. Min far äger en och jag äger en och båda har problem med elen. Billigare sågar av fulmärken kanske kan vara ett alternativ. Det är ju trots allt en väldigt enkel maskin. Fila kedjan ofta!
Har en liten gård. Odlar grönsaker. Har grisar, getter och höns.

Filip Skräplund

« Svar #2 skrivet: 17 feb-08 kl 21:33 »
Skaffa en med hög effekt.
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Skytten

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 17 feb-08 kl 22:14 »
Svårt att hitta en elsåg (om det nu är en handhållen kedjesåg) på mer än 2000 watt.
Detta räcker väl till vedbacken, och billigare i drift än en bensinsåg.  Man får dock se till att man håller reda på sladden. En hyfsad såg kostar under tusen. Finns modeller där det mycke lätt går att spänna kedjan utan verktyg.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Ursus

• Jämtland
« Svar #4 skrivet: 18 feb-08 kl 20:53 »
Jag hade en "fulsåg" förut, som kostade under tusingen. Den höll inte särskilt länge...

Skytten

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 18 feb-08 kl 22:33 »
Flera såg under tusen är inte alls tokiga, exempelvis kan man få en Stiga för 7-800:-. Vet flera som har plågat ett sådant såg länge utan att få det att falera.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Dela detta:

* Inloggade just nu

550 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser