Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur mycket pengar lever ni av?  (läst 88344 gånger)

Sommartorparn

SV: Hur mycket pengar lever ni av?
« Svar #120 skrivet: 30 jun-08 kl 16:13 »
ja, men då är hon nog stresstålig ska du se,det är inte jag...

Hon tycker det är kul att vara aktiv. Stressad är hon definitivt inte.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #121 skrivet: 30 jun-08 kl 16:17 »
vårt bilån ligger med sina 1500kr avbetalning och bensin i8nräknat i vår totala kostnad varje månad.
1500kr avbetalning,700kr bensin.skatt och försäkring är gratis.

Hur kan skatten och försäkringen vara gratis...? *nyfiken som fan, jag vill oxå ha så*

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #122 skrivet: 30 jun-08 kl 16:17 »
Hon tycker det är kul att vara aktiv. Stressad är hon definitivt inte.
alla är ju olika,förr kunde jag hålla flera bollar i luften, det kan jag inte idag....

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #123 skrivet: 30 jun-08 kl 16:18 »
vårt bilån ligger med sina 1500kr avbetalning och bensin i8nräknat i vår totala kostnad varje månad.
1500kr avbetalning,700kr bensin.skatt och försäkring är gratis.

Har ni lån! Trodde att allt skulle betalas kontant  ???
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #124 skrivet: 30 jun-08 kl 16:19 »
Hur kan skatten och försäkringen vara gratis...? *nyfiken som fan, jag vill oxå ha så*

/Sara
vi har det så bra att den ska betalas när vi får tillbaka skattepengarna.. ;D
så skatt och försäkring drabbar inte vår "vanliga"ekonomi.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #125 skrivet: 30 jun-08 kl 16:19 »
numera JA,men han köpte den innan vi träffades..

Gugge (klehr65)

• -
« Svar #126 skrivet: 30 jun-08 kl 16:20 »
För mitt ljuva hem är det inte alternativt att vara självförsörjande. Att vara alternativ är att leva billigt. Punkt slut.
Ja just det, så var det ju !! Och jag som har en bra månadsinkomst är ju inte det minsta alternativ. Och så äger jag dessutom tre hus, har barn som kostar en massa pengar och, och ve och fasa, så har jag skaffat mig både hästar, hundar, katt, kaniner, höns, ankor, undulater som kostar mig pengar varje månad. Istället för att spara dessa pengar som barn och husdjur kostar !!! Fy, vad jag är dum och ickealternativ. Får nog söka mig till ett annat forum......

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #127 skrivet: 30 jun-08 kl 16:21 »
och nej VI har inte lån, HAN har lån,det är bara 10.000kr kvar nu...och det betalas denna månden+topplånet betalas av oxå..

Gugge (klehr65)

• -
« Svar #128 skrivet: 30 jun-08 kl 16:21 »
Har ni bil  :o :o :o Trodde att ni bodde i stan och slapp belasta miljön med era avgaser !!

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #129 skrivet: 30 jun-08 kl 16:22 »
Ja just det, så var det ju !! Och jag som har en bra månadsinkomst är ju inte det minsta alternativ. Och så äger jag dessutom tre hus, har barn som kostar en massa pengar och, och ve och fasa, så har jag skaffat mig både hästar, hundar, katt, kaniner, höns, ankor, undulater som kostar mig pengar varje månad. Istället för att spara dessa pengar som barn och husdjur kostar !!! Fy, vad jag är dum och ickealternativ. Får nog söka mig till ett annat forum......
ja, gud ja, varför SKAFFA sig en massa fasta utgifter*skakar på huvudet*

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #130 skrivet: 30 jun-08 kl 16:23 »
Har ni bil  :o :o :o Trodde att ni bodde i stan och slapp belasta miljön med era avgaser !!
ja, vi har bil,men belastar miljön betydligt mindre än många andra,bor 10minuter från staden Göteborg.

Gugge (klehr65)

• -
« Svar #131 skrivet: 30 jun-08 kl 16:24 »
Men ni går och cyklar ju mycket och din sambo har nära till jobbet ! Varför detta slöseri med pengar att ha en bil.....

Gugge (klehr65)

• -
« Svar #132 skrivet: 30 jun-08 kl 16:25 »
Och så dessuton gynna banken.....

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #133 skrivet: 30 jun-08 kl 16:25 »
Men ni går och cyklar ju mycket och din sambo har nära till jobbet ! Varför detta slöseri med pengar att ha en bil.....
för att ta sig till jobbet...dessutom är den mycket miljövänlig..

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #134 skrivet: 30 jun-08 kl 16:26 »
Och så dessuton gynna banken.....
gynnar banken? vem, har sagt det?

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #135 skrivet: 30 jun-08 kl 16:26 »
men kostar får mycket eller?behöver man spara till det?
mitt NITISKA sparande, det är du som kallar det nitiskt, jag kallar det förutseende.
Om får kostar mycket, det är väl upp till var och en vad man tycker är mycket?
Jag prioriterar mina kostnader, eftersom vi inte vill leva på potatismos i en hel månad så får man lägga undan efterhand om man vill ha nåt speciellt, inget konstigt med det. Har inte mycket val då våra matkostnader är högre än normalt pga mina födoämnesallergier. Men i långa loppet vinner jag ju på det eftersom jag har gratis mat till dem halva året och dessutom får "gratis kött" från deras avkommor och avkastning till deras vintermat när jag säljer deras avkommor. Det kallas investering.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #136 skrivet: 30 jun-08 kl 16:28 »
Om får kostar mycket, det är väl upp till var och en vad man tycker är mycket?
Jag prioriterar mina kostnader, eftersom vi inte vill leva på potatismos i en hel månad så får man lägga undan efterhand om man vill ha nåt speciellt, inget konstigt med det. Har inte mycket val då våra matkostnader är högre än normalt pga mina födoämnesallergier. Men i långa loppet vinner jag ju på det eftersom jag har gratis mat till dem halva året och dessutom får "gratis kött" från deras avkommor och avkastning till deras vintermat när jag säljer deras avkommor. Det kallas investering.
ja, kanske det,men jag vil då inte slakta får och hålla på,gud va äckligt....
vi lever billigt,men absolut inte på potatismos hela månden...kanske dags för dig att vakna.... ;)

Gugge (klehr65)

• -
« Svar #137 skrivet: 30 jun-08 kl 16:31 »
gynnar banken? vem, har sagt det?
Du har sagt att i och med att man lånar pengar så gynnar man banken och det var ju alldeles åt helvete enligt dig. Nä...låna pengar skulle man ju inte utan man ska betala kontant.
Herregud, vet du inte själv vad du sagt ?

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #138 skrivet: 30 jun-08 kl 16:37 »
ja, kanske det,men jag vil då inte slakta får och hålla på,gud va äckligt....
vi lever billigt,men absolut inte på potatismos hela månden...kanske dags för dig att vakna.... ;)
Jaha, så lammkotletterna på ica är inte äckliga? Eller just det, sånna köper du säkert inte för de är för dyra kan jag tänka mig?

Jag vaknade för 17 år sen när jag skaffade mig fast jobb som 18 åring, födde en son samma år och tog tog hand om en familj på 5 personer och insåg att om man vill ha nåt får man resa på röven och anstränga sig.

Det är nog snarare dus om måste vakna.
Att sitta här på forumet och skräna om "sparade pengar" varenda dag när man i princip bor gratis, får pengar utan att anstränga sig och har all tid i världen att klippa rabattkuponger ja då behöver man onekligen vakna. men det lär du göra när samhället tycker du vilat färdigt och sparkar ut dig på arbetsmarknaden.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #139 skrivet: 30 jun-08 kl 16:40 »
Du har sagt att i och med att man lånar pengar så gynnar man banken och det var ju alldeles åt helvete enligt dig. Nä...låna pengar skulle man ju inte utan man ska betala kontant.
Herregud, vet du inte själv vad du sagt ?
jo,men vi har inte lånat pengar från banken, vi har lånat pengar från sparkontot! dessa betalas tillbaka och blir en utgift...eller en överföring om du hellre vill....

Dela detta:

* Inloggade just nu

685 gäster, 1 användare
Peter

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser