Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur mycket pengar lever ni av?  (läst 88264 gånger)

Ulric Eriksson

• Gäst
SV: Hur mycket pengar lever ni av?
« Svar #100 skrivet: 30 jun-08 kl 15:35 »
hur får du det till att vi har dubbelt så mycket utgifter om vi har 10.000kr i utgifter i januari och ni8 har 42.000kr? förklara tack!
csn har vi inte och bil ingår.

Vad bra, då skall vi göra en jämförelse. Vad köpte ni för bil i januari? Vi köpte en Volvo 740.

Sommartorparn

« Svar #101 skrivet: 30 jun-08 kl 15:36 »
Arrrgh!
 :-X

Ulva, det är säkert ditt fel, som du slösar med potatismoset.  ;D

Ulva

• Vill man älska någon, får man börja med sig själv.
    • Finland
« Svar #102 skrivet: 30 jun-08 kl 15:38 »
Ulva, det är säkert ditt fel, som du slösar med potatismoset.  ;D

Förmodligen  :'(

För att inte tala om allt bröd jag bakar.
If you want, then start to laugh
If you must, then start to cry
Be yourself don't hide. Just belive in destiny.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #103 skrivet: 30 jun-08 kl 15:42 »
Hur ska du kunna arbeta dig fördärvad på en kolonilott? Skulle  det inte vara härligt att gå där om sommaren och plocka sallad och bär, sola sig och grilla ibland? Vad gör du egentligen hela dagarna utan barn alldeles ensam i en etta mitt i stan? Vad hände f ö med praktikjobbet på hunddagiset? Känner du dig inte lite rastlös av all fritid?
eftersom jag är sjuk och väntar på utredning för förtidspension som kommer påbörjas i september,är jag nu ledig fram tills den startar.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #104 skrivet: 30 jun-08 kl 15:43 »
ja, det hela beror ju på hur man ser det.
vissa jobbar på jobb+jobbar hemma.
vissa pular bara lite hemma,typ bak,tvätt,städ. ;)
Jag surfar och servar lite folk hela dagarna och håvar in 20 per månad på det..det tycker inte jag är att jobba sig fördärvad. Att jag sen har en gård att sköta hemma är en hobby. Stor skillnad. Och även om det innebär jobb att sköta den så hellre det än att sitta och soffa bort mitt liv i en trång etta mitt i avgas-stan. Spara mina surt förvärvade slantar som blir allt mindre värda ju längre jag hålelr i dem och väntar på nåt som aldrig kommer att ske istället för att njuta av livet här och nu, vem vet, kanske blir du överkörd imorgon när du korsar gatan på jakt efter billig potatis. Då ligger dina surt sparade pengar på kontot till ingen nytta.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #105 skrivet: 30 jun-08 kl 15:43 »
Vad bra, då skall vi göra en jämförelse. Vad köpte ni för bil i januari? Vi köpte en Volvo 740.

ja, men en volvo 740 kostar inte många kronor,kanske 10.000kr,inte 42.000 iallfall..

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #106 skrivet: 30 jun-08 kl 15:45 »
eftersom jag är sjuk och väntar på utredning för förtidspension som kommer påbörjas i september,är jag nu ledig fram tills den startar.

"ledig"? Hur kan du vara ledig? Du har ju inget att vara ledig ifrån? Du menar arbetslös, sysslolös, ja så måste det vara *nickar bestämt*
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #107 skrivet: 30 jun-08 kl 15:45 »
Jag surfar och servar lite folk hela dagarna och håvar in 20 per månad på det..det tycker inte jag är att jobba sig fördärvad. Att jag sen har en gård att sköta hemma är en hobby. Stor skillnad. Och även om det innebär jobb att sköta den så hellre det än att sitta och soffa bort mitt liv i en trång etta mitt i avgas-stan. Spara mina surt förvärvade slantar som blir allt mindre värda ju längre jag hålelr i dem och väntar på nåt som aldrig kommer att ske istället för att njuta av livet här och nu, vem vet, kanske blir du överkörd imorgon när du korsar gatan på jakt efter billig potatis. Då ligger dina surt sparade pengar på kontot till ingen nytta.
att njuta utav livet är inte synonymt med att spendera pengar..men det kanske du har fått lära dig i skolan... ;)

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #108 skrivet: 30 jun-08 kl 15:46 »
"ledig"? Hur kan du vara ledig? Du har ju inget att vara ledig ifrån? Du menar arbetslös, sysslolös, ja så måste det vara *nickar bestämt*
nej jag har "semester" från arbetsförmedlingen.sysslolös..knappast,här finns att göra...

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #109 skrivet: 30 jun-08 kl 15:48 »
att njuta utav livet är inte synonymt med att spendera pengar..men det kanske du har fått lära dig i skolan... ;)

Var skrev jag det?

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #110 skrivet: 30 jun-08 kl 15:50 »
Var skrev jag det?
du skriver att du håvar in 20lax per månad och att du lever här och nu och inte sparar=spenderar..

Sommartorparn

« Svar #111 skrivet: 30 jun-08 kl 15:55 »
nej jag har "semester" från arbetsförmedlingen.sysslolös..knappast,här finns att göra...

Men du trivdes ju på hunddagiset. Det kan väl inte vara tillräckligt att sköta en liten etta för en ung människa. Min f d granne (80år) har en femma, jobbar politiskt och kyrkligt, har släkten hemma på kaffe och middag stup i kvarten och hinner knappt med att sköta alla sina kontakter. Alltid på språng. Hon har dessutom en liten trädgård som hon sköter.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #112 skrivet: 30 jun-08 kl 15:58 »
du skriver att du håvar in 20lax per månad och att du lever här och nu och inte sparar=spenderar..

Jag skrev inte att jag inte sparar, det tolkar du själv ur min text. Jag både sparar till mig själv (till saker jag vill unna mig varje månad, denna månaden köpte jag 2 får) , jag har 2 pensionsspar plus att jag betalar in en bestämd summa till mina föräldrar varje månad. Jag refererade till DITT nitiska sparande. Mina pengar sparas men används innan de förlorar värde. Det gör inte dina som du sparar till ditt framtida hus.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #113 skrivet: 30 jun-08 kl 16:03 »
Men du trivdes ju på hunddagiset. Det kan väl inte vara tillräckligt att sköta en liten etta för en ung människa. Min f d granne (80år) har en femma, jobbar politiskt och kyrkligt, har släkten hemma på kaffe och middag stup i kvarten och hinner knappt med att sköta alla sina kontakter. Alltid på språng. Hon har dessutom en liten trädgård som hon sköter.
ja, men då är hon nog stresstålig ska du se,det är inte jag...

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #114 skrivet: 30 jun-08 kl 16:04 »
ja visst trivdes jag,men vad hjälper det när de inte har råd att anställa mig och jag inte klarade stressen??

Gugge (klehr65)

• -
« Svar #115 skrivet: 30 jun-08 kl 16:07 »
ligger väl ingen livskvalitet i att jobba sig fördärvad varje dag?

Då ska du väl definitivt inte köpa dig ett hus och försöka bli självförsörjande.....

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #116 skrivet: 30 jun-08 kl 16:09 »
ja, men en volvo 740 kostar inte många kronor,kanske 10.000kr,inte 42.000 iallfall..

Den skall försäkras. Den skall skattas. Om man har ett arbete skall den tankas. Om arbetet ligger på fel ställe skall man betala trängselskatt. Men kom igen nu, vad köpte ni för bil som ingår i de 10000?

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #117 skrivet: 30 jun-08 kl 16:09 »
Då ska du väl definitivt inte köpa dig ett hus och försöka bli självförsörjande.....

För mitt ljuva hem är det inte alternativt att vara självförsörjande. Att vara alternativ är att leva billigt. Punkt slut.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #118 skrivet: 30 jun-08 kl 16:10 »
Jag skrev inte att jag inte sparar, det tolkar du själv ur min text. Jag både sparar till mig själv (till saker jag vill unna mig varje månad, denna månaden köpte jag 2 får) , jag har 2 pensionsspar plus att jag betalar in en bestämd summa till mina föräldrar varje månad. Jag refererade till DITT nitiska sparande. Mina pengar sparas men används innan de förlorar värde. Det gör inte dina som du sparar till ditt framtida hus.
men kostar får mycket eller?behöver man spara till det?
mitt NITISKA sparande, det är du som kallar det nitiskt, jag kallar det förutseende.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #119 skrivet: 30 jun-08 kl 16:12 »
Den skall försäkras. Den skall skattas. Om man har ett arbete skall den tankas. Om arbetet ligger på fel ställe skall man betala trängselskatt. Men kom igen nu, vad köpte ni för bil som ingår i de 10000?

vårt bilån ligger med sina 1500kr avbetalning och bensin i8nräknat i vår totala kostnad varje månad.
1500kr avbetalning,700kr bensin.skatt och försäkring är gratis.

Dela detta:

* Inloggade just nu

651 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser