Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur mycket pengar lever ni av?  (läst 88389 gånger)

mitt ljuva hem

• Gäst
SV: Hur mycket pengar lever ni av?
« Svar #80 skrivet: 30 jun-08 kl 14:47 »
Du har enligt egen utsago "överlevt" på 4800 kr totalt. I januari gick det för oss åt 42058 kr. Delat på nio personer blir det 4673 kr/person.

ulric,du skrev att du hade utgifter på 42.000kr i januari, i januari hade jag utgifter på 900kr.
det kallar jag skillnad.

ok,om jag skulle räkna så så blir det:
 i januari gick det åt  för oss 10.000kr i utgifter.delat på 2personer blir detta 5.000kr/st.
men eftersom jag bara hade 900kr i räkningar blir det ett konstigt sätt att räkna på...

dessutom är ni 9st? då får man faktiskt skylla sig själv om det går åt pengar...

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #81 skrivet: 30 jun-08 kl 14:50 »
Citera
dessutom är ni 9st? då får man faktiskt skylla sig själv om det går åt pengar...

Har Ulric klagat ???
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #82 skrivet: 30 jun-08 kl 14:52 »
Citera
varför ha ett renoveringsobjekt? det är jag inte intresserad utav.

FÖR ATT SPARA PENGAR SÅ KLART!!!!!!!!!!!  VAD TROR DU???????  ;D ;D ;D

*ramlar ihop o dör* :-X
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #83 skrivet: 30 jun-08 kl 14:55 »
FÖR ATT SPARA PENGAR SÅ KLART!!!!!!!!!!!  VAD TROR DU???????  ;D ;D ;D

*ramlar ihop o dör* :-X
men du sparar inga pengar på att ha ett rivningsobejkt eller ett objekt där du måste byta tak!
köp ett fräch hus billigt,DET sparar du pengar på,men sedan ligger det ju olika värderingar i hur man sparar pengar...
läste just om någon som gör mos på 60potatisar..varför göra till ett helt komani lixom? ;D

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #84 skrivet: 30 jun-08 kl 15:01 »
ulric,du skrev att du hade utgifter på 42.000kr i januari, i januari hade jag utgifter på 900kr.
det kallar jag skillnad.

ok,om jag skulle räkna så så blir det:
 i januari gick det åt  för oss 10.000kr i utgifter.delat på 2personer blir detta 5.000kr/st.
men eftersom jag bara hade 900kr i räkningar blir det ett konstigt sätt att räkna på...

Skylla sig själv, vi vinner ju. ;D Man måste självklart räkna ihop hela hushållets utgifter. Min dotter Majken hade inga utgifter alls i januari.
Februari var en mer normal månad för oss. Då gick det 2532 kr/person. Var det dubbelt upp för er?

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #85 skrivet: 30 jun-08 kl 15:11 »
Kommer precis från min middag och är mätt och belåten. Fyra stycken "hasselbacksskurna" potatisar, rejält med pepparmix, olivolja och in i micron tjugo minuter. Kostnad mindre än en krona. Ahhh.... livet är enkelt. :)
precis!!!! :D  det SKA vara enkelt,desto godare!!
det låter jättegott Alte :)

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #86 skrivet: 30 jun-08 kl 15:12 »
Skylla sig själv, vi vinner ju. ;D Man måste självklart räkna ihop hela hushållets utgifter. Min dotter Majken hade inga utgifter alls i januari.
Februari var en mer normal månad för oss. Då gick det 2532 kr/person. Var det dubbelt upp för er?

men dina döttrar har ingen inkomst...

Sommartorparn

« Svar #87 skrivet: 30 jun-08 kl 15:16 »
varför ha ett renoveringsobjekt? det är jag inte intresserad utav.

Jag menade snarast en kolonilott för livskvalitetens skull (och pengar kommer du att spara på ditt odlande också). Lite renoverande blir det alltid. Så lär man sig nåt på köpet. Dessutom kanske du får ihop lite div. trädgårdsredskap och verktyg med årens lopp, så du slipper köpa allt när drömhuset dyker upp. I uthuset till vår stuga var det i o f sig fullt av sånt, men det brukar det kanske inte alltid vara i villor.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #88 skrivet: 30 jun-08 kl 15:16 »
ulric,kan du bara vänligt svara på HUR i hela världen man ´ÖVERHUVUDTAGET får utgifter på 42.000kr,hur är det möjligt lixom?
ni måste leva ett lyxliv utan dess like ,med massor utav pinnaler...
så vill du specificera vad de 42.000kr gick till?
jag vet ju att du har mer utgifter än mig, så det är ju inget snack,men VAD har du fått för dina 42.000,DET är intressant, så sätttigång och redogör... ;D ;D
jag lyssnar och kommer antagligen att skratta.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #89 skrivet: 30 jun-08 kl 15:19 »
Jag menade snarast en kolonilott för livskvalitetens skull (och pengar kommer du att spara på ditt odlande också). Lite renoverande blir det alltid. Så lär man sig nåt på köpet. Dessutom kanske du får ihop lite div. trädgårdsredskap och verktyg med årens lopp, så du slipper köpa allt när drömhuset dyker upp. I uthuset till vår stuga var det i o f sig fullt av sånt, men det brukar det kanske inte alltid vara i villor.
kolonilott? nej det vil jag inte ha.
livskvalite utav en kolonilott? livskvalitet är för mig inte att arbeta, livskvalite är för mig att njuta!
trädgårdsredskap, ja vad behöver man? kratta,gräsklippare,spade...kostar inte många kronor...på sin höjd 500kr för allihop.

Sommartorparn

« Svar #90 skrivet: 30 jun-08 kl 15:20 »

Hallå där, skruvis, du har ju redan vunnit spartävlingen, eftersom Ulric och Ulva hör till dem som är helt klart diskvalificerade enligt dina regler. Sparka inte på dem som inte får vara med ens.

Sommartorparn

« Svar #91 skrivet: 30 jun-08 kl 15:22 »
livskvalitet är för mig inte att arbeta
:o

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #92 skrivet: 30 jun-08 kl 15:25 »
:o

ligger väl ingen livskvalitet i att jobba sig fördärvad varje dag?

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #93 skrivet: 30 jun-08 kl 15:28 »
ulric,kan du bara vänligt svara på HUR i hela världen man ´ÖVERHUVUDTAGET får utgifter på 42.000kr,hur är det möjligt lixom?
ni måste leva ett lyxliv utan dess like ,med massor utav pinnaler...
så vill du specificera vad de 42.000kr gick till?
jag vet ju att du har mer utgifter än mig, så det är ju inget snack,men VAD har du fått för dina 42.000,DET är intressant, så sätttigång och redogör... ;D ;D
jag lyssnar och kommer antagligen att skratta.

Skrattar du åt att ni har dubbelt så stora utgifter som vi? Det låter inte så kul.

I januari var det mesta bil och csn, som jag skrev i ett tidigare inlägg.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #94 skrivet: 30 jun-08 kl 15:30 »

Man behöver inte jobba sig fördärvad bara för att man har ett jobb, däremot kan man lata sig försoffad och det är inget att leka med det heller.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Sommartorparn

« Svar #95 skrivet: 30 jun-08 kl 15:31 »

Hur ska du kunna arbeta dig fördärvad på en kolonilott? Skulle  det inte vara härligt att gå där om sommaren och plocka sallad och bär, sola sig och grilla ibland? Vad gör du egentligen hela dagarna utan barn alldeles ensam i en etta mitt i stan? Vad hände f ö med praktikjobbet på hunddagiset? Känner du dig inte lite rastlös av all fritid?

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #96 skrivet: 30 jun-08 kl 15:32 »
Skrattar du åt att ni har dubbelt så stora utgifter som vi? Det låter inte så kul.

hur får du det till att vi har dubbelt så mycket utgifter om vi har 10.000kr i utgifter i januari och ni8 har 42.000kr? förklara tack!
csn har vi inte och bil ingår.

Ulva

• Vill man älska någon, får man börja med sig själv.
    • Finland
« Svar #97 skrivet: 30 jun-08 kl 15:33 »
Arrrgh!
 :-X
If you want, then start to laugh
If you must, then start to cry
Be yourself don't hide. Just belive in destiny.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #98 skrivet: 30 jun-08 kl 15:33 »

du måste ha dyra bilar och dyra lån om endast bil och cns går på 42.00 på en månad!
nä kom igen nu,litsa vart pengarna gick!

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #99 skrivet: 30 jun-08 kl 15:34 »
Man behöver inte jobba sig fördärvad bara för att man har ett jobb, däremot kan man lata sig försoffad och det är inget att leka med det heller.
ja, det hela beror ju på hur man ser det.
vissa jobbar på jobb+jobbar hemma.
vissa pular bara lite hemma,typ bak,tvätt,städ. ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

653 gäster, 1 användare
Peter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser