Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dolda användare?  (läst 1972 gånger)

Westan

  • Inlägg: 236
Dolda användare?
« skrivet: 10 feb-08 kl 20:14 »
Vad menas med dolda användare?

Mysla

  • Inlägg: 1554
    • Norrbotten
SV: Dolda användare?
« Svar #1 skrivet: 10 feb-08 kl 20:35 »
Såna som har kryssat i att de inte vill att det ska synas när de är online.

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: Dolda användare?
« Svar #2 skrivet: 07 mar-08 kl 10:07 »
Hm, vilken ruta har jag kryssat i???
Var tar jag bort krysset???
Jag vill inte vara en Doldis ;)
            Mvh
         Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Sommartorparn

  • Inlägg: 2834
SV: Dolda användare?
« Svar #3 skrivet: 13 mar-08 kl 11:38 »
Vad är egentligen vitsen/fördelen med att någon är dold? För forumet och andra som debatterar, menar jag? Att det kan innebära en psykologisk fördel för den som inte syns, men ändå kan störta ner som blixten från en blå himmel, det inser jag. Fast inte ens det tycker jag verkar särskilt meningsfullt. Finns det andra orsaker till doldhets-syndromet?

Tapio

  • Inlägg: 1314
    • Västergötland
SV: Dolda användare?
« Svar #4 skrivet: 13 mar-08 kl 12:45 »
Finns det andra orsaker till doldhets-syndromet?

Halaj!

Ja.

Om man håller på och tjatar om ekologiska produkter och återvinning varenda rast på jobbet och i samma veva nämner alt.nu och har avslöjat sin avatar nick heter det kanske så kan det ju bli lite pinsamt om det syns att man är online…

//T/ som naturligtvis har lunch just nu  ;)
« Senast ändrad: 13 mar-08 kl 18:07 av Tapio »

Eulalia

  • Gäst
SV: Dolda användare?
« Svar #5 skrivet: 13 mar-08 kl 12:53 »
Halaj!

Ja.

Om man håller på och tjatar om ekologiska produkter och återvinning varenda rast på jobbet och i samma veva nämner alt.nu och har avslöjat sin avatar så kan det ju bli lite pinsamt om det syns att man är online…

//T/ som naturligtvis har lunch just nu  ;)


 :-[
Men jag jobbar väldigt effektivt och planerat, samtidigt som jag tänker, själva knappa in inlägg tar bara en sekund för jag skriver otroligt snabbt.

Eulalia

  • Gäst
SV: Dolda användare?
« Svar #6 skrivet: 13 mar-08 kl 12:55 »
Vad är egentligen vitsen/fördelen med att någon är dold? För forumet och andra som debatterar, menar jag? Att det kan innebära en psykologisk fördel för den som inte syns, men ändå kan störta ner som blixten från en blå himmel, det inser jag. Fast inte ens det tycker jag verkar särskilt meningsfullt. Finns det andra orsaker till doldhets-syndromet?

Egentligen spelar det ju ingen roll vilka som ser ut att vara online, iallafall för mig.
Känner mig inte påhoppad om nån som inte syns plötsligt gör ett inlägg. Den personen har säkert sina goda anledningar, vilka de än är.
Den som syns som påloggad kan mycket väl ha klickat i "inloggad för alltid" och stänger aldrig av datorn. Så att nån ser ut att vara närvarande betyder inte att de är det  :)

ps: jag är dold för att inte synas "utifrån".
« Senast ändrad: 13 mar-08 kl 13:05 av Eulalia »

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: Dolda användare?
« Svar #7 skrivet: 13 mar-08 kl 13:55 »
 Jag frågar igen ;):
Hur gör jag för att bli synlig? Jag vet inte vad jag gjort för att bli dold...
                                Mvh
                              Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

LillaVera

  • Inlägg: 1
SV: Dolda användare?
« Svar #8 skrivet: 13 mar-08 kl 14:11 »
Under din menyvalet Profil finns Kontorelaterade inställningar. Där finns en ruta för att visa att man är online. Hittade den precis själv eftersom jag är alldeles färsk medlem. Hej på er förresten! :D
"Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare."

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: Dolda användare?
« Svar #9 skrivet: 13 mar-08 kl 17:16 »
                 Hej och Välkommen!
 Och Tack så Mycket för hjälpen!
          Mvh
 Den Synliga Charlotte :)
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Sommartorparn

  • Inlägg: 2834
SV: Dolda användare?
« Svar #10 skrivet: 14 mar-08 kl 07:25 »
Halaj själv Tapio! Okej, jag köper din argumentation - fast jag undrar om din situation verkligen är särskilt vanlig. Fortfarade tror jag att det kan handla om makt för en del. Några andra argument än ditt har i alla fall inte framförts. Nu vet jag inte heller om det här med dolda användare är vanligt på andra forum. Egentligen är min fråga varför ett forum överhuvudtaget har en sån här funktion.

Prins Tuvstarr

  • Redaktör
  • Inlägg: 1891
  • Var frukt har sin mognadstid.
    • Dalsland
SV: Dolda användare?
« Svar #11 skrivet: 14 mar-08 kl 16:05 »
[...]
Den som syns som påloggad kan mycket väl ha klickat i "inloggad för alltid" och stänger aldrig av datorn. Så att nån ser ut att vara närvarande betyder inte att de är det  :)
[...]

Jag har för mig att Petter skrev någonstans att man blir utloggad efter 15 min om man inte är aktiv.

 
Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

278 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser