Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Har någon Ägg efter vit Mignonanka att sälja?  (läst 2820 gånger)

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
Har någon Ägg efter vit Mignonanka att sälja?
« skrivet: 04 feb-08 kl 15:23 »
Äntligen så slog mig en excelent idé.
Jag vill ha Mignoner och mina hönsor vill ruva...
Alltså är jag intresserad av att köpa befruktade ägg från vit mignon.

Säg nu inte att ni inte har några....för det vet jag ju att ni har ;)
Snälla svara mig nu....  :-*
(våren är här, fåglarna sjunger vårsånger)
/Maya
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
SV: Har någon Ägg efter vit Mignonanka att sälja?
« Svar #1 skrivet: 06 feb-08 kl 18:12 »
*putt*
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

medion

• www.cupryjak.com
« Svar #2 skrivet: 06 feb-08 kl 21:04 »
Prova att annonsera under djur önskas.
Håller höns,kaniner och duvor för utställning,sällskap och självhushåll.
Föder även upp balineser,javaneser samt har huskatt och schäfrar.

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #3 skrivet: 06 feb-08 kl 23:19 »
Joda, jag gör det också , men denna sida verkar vara mera välbesökt...så jag vinkar här med  :-[

/Maya

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #4 skrivet: 07 feb-08 kl 06:20 »

jag har inga ägg för mina har inte börjat värpa ännu, men när du lägger ägg under en höna från anka så tänkt på att spraya med vatten de sista dagarna, ananrs kommer inte ällingarna ur äggen.
Jag hade en silkeshöna som värpte fram 2 mignonällingar. hur söta som helst. Finns bilder på dom på min hemisda www.brantas.se (jag lyckas inte lägga in dom här) lycka till !!!
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

sallyomolly

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 07 feb-08 kl 12:39 »
Mina har värpt ett tag inne men jag har dem ute nu så nu har de slutat men jag fick 8 ägg i kläckaren i alla fall, ska bli spännande.
Börjar de snart ute igen så har även jag.

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #6 skrivet: 07 feb-08 kl 12:44 »
jag har inga ägg för mina har inte börjat värpa ännu, men när du lägger ägg under en höna från anka så tänkt på att spraya med vatten de sista dagarna, ananrs kommer inte ällingarna ur äggen.
Jag hade en silkeshöna som värpte fram 2 mignonällingar. hur söta som helst. Finns bilder på dom på min hemisda www.brantas.se (jag lyckas inte lägga in dom här) lycka till !!!

Hur ofta behöver man spraya äggen då?
/Maya

Dela detta:

* Inloggade just nu

528 gäster, 3 användare (1 dolda)
annorlunda58, Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser