Återfunnen fölunge

Startat av Falin, 15 Jan-08 kl 19:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Falin

Idag är jag glad!  :) Mitt gamla sto (21 år) fick som fyraåring en fölunge som sedermera såldes till Tyskland, och tävlades av Geoff Billington runt 2001. Sedan har det varit tyst om honom, och jag har inte hittat några spår heller. Lite lessamt, eftersom jag var med och red in honom, och han var en såndär som fastnade lite extra i hjärtat.

Men häromdan hamnade jag av en ren slump på en tysk sida där man kunde leta resultat på hopphästar, och då dök det upp en med samma namn. Jag mailade ryttarinnan (tack gode gud för google!), och fick svar i går; det var rätt häst! Hon har haft honom sedan 2003, och tycker mycket om honom. Hon har lovat att skicka bilder, och det ska bli så roligt att få se!

Tacka vet jag Internet!  ;D

Frances

Ooh så roligt!

Men menar du att det inte går att kolla efter hästar via förbundet typ?

Vi med travhästar har ju väldigt bra spårningsmöjligheter. Jag snokar efter mina uppfödningar varje vecka  ;D :-[

O dessutom ramlar det in lite uppfödarpengar då o då så man får hem brev om dom  :D Det är så himla roligt!
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Sar

Vilken glad överraskning! Du får lägga in bilderna! Vad var det för stam?

Falin

Ja, nu väntar jag otåligt på svar och bild!  :) Han är e. Cortez-Alpen Fürst.

Frances: Nä, det är inte alls lika lätt att spåra halvblod som det verkar vara med travare. Framförallt inte om de försvunnit ur landet. I Sverige kan man på förbundets hemsida leta på tävlingsresultat - om de har löst licens vill säga, och det är det ju inte alla som har gjort. Dessutom är det ruggigt dåligt med uppdateringar där, på mitt gamla sto står fortfarande uppfödaren som ägare, och det var väl en 10-15 år sen eller så....  :P
Det finns en annan sida där man kan hitta stam, ev. avkommor och BLUP-index, men där finns inga ägaruppgifter alls.

Frances

Va tråkigt  :( Det är ju det som är roligt med att vara uppfödare !
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

348 Gäster, 1 användare
Sommaräng85