Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kattpass!  (läst 1803 gånger)

segsäter

kattpass!
« skrivet: 11 jan-08 kl 19:26 »

Bor och studerar i Polen och funderar på att skaffa en misse som jag vill kunna ta med mig hem på sommarlovet såklart.
Vet någon hur det funkar med kattpass? Ska jag skaffa polskt pass till min misse eller vad?
Vad behövs? Vem ska jag kontakta?

Någon?

bigfish

• Gäst
Re:kattpass!
« Svar #1 skrivet: 11 jan-08 kl 22:17 »

Bor och studerar i Polen och funderar på att skaffa en misse som jag vill kunna ta med mig hem på sommarlovet såklart.
Vet någon hur det funkar med kattpass? Ska jag skaffa polskt pass till min misse eller vad?
Vad behövs? Vem ska jag kontakta?

Någon?

kontakta jordbruksverket angående de regler som finns är det råd jag ger dig.

Alore

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 13 jan-08 kl 16:09 »
Jordbruksverket är de du ska prata med - www.jsv.se På rak arm kan jag säga att din katt kommer att behöva EU-pass (fås hos veterinär i Polen) och så måste den vara rabiesvaccinerad. Rabiesvaccinet tar lång tid att kolla så det gäller att planera! Först ger man en spruta, varpå man väntar i 90 dagar och gör ett så kallat titertest. Först därefter får katten resa i Europa (såvida titrarna är okej alltså)! Vaccineringen görs om varje år tror jag. Eventuellt måste katten också avmaskas mot dvärgbandmask, men det är jag inte säker på. Så ring eller maila Jordbruksverket för att få allt rätt!

segsäter

« Svar #3 skrivet: 13 jan-08 kl 17:21 »
Jordbruksverket är de du ska prata med - www.jsv.se På rak arm kan jag säga att din katt kommer att behöva EU-pass (fås hos veterinär i Polen) och så måste den vara rabiesvaccinerad. Rabiesvaccinet tar lång tid att kolla så det gäller att planera! Först ger man en spruta, varpå man väntar i 90 dagar och gör ett så kallat titertest. Först därefter får katten resa i Europa (såvida titrarna är okej alltså)! Vaccineringen görs om varje år tror jag. Eventuellt måste katten också avmaskas mot dvärgbandmask, men det är jag inte säker på. Så ring eller maila Jordbruksverket för att få allt rätt!

tack för hjälpen!

Dela detta:

* Inloggade just nu

801 gäster, 2 användare
Runar, RebeccaEk91

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser