Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hund som är röd i halsen  (läst 1374 gånger)

Majkan

• Skåne
    • www.Vingesus.se/Louise
Hund som är röd i halsen
« skrivet: 07 jan-08 kl 23:10 »
Hej!
Jag var hos vår hunds uppfödare och fick henne parad idag. Uppfödaren tittade henne i halsen och såg att hon var lite röd på ena sidan. Är det något som måste åtgärdas? Kan man göra något själv, eller ska man gå till veterinär? Uppfödaren sa att en annan parning med en hund som hade typ halsfluss blev inget av, och då för halsflussen menade hon... vad säger ni?
Tack för snabba svar!
Är livsnjutare och levnadskonstnär. Gör allt som tilltalar mig! Är så gott som alltid positiv.

Susanne

Re:Hund som är röd i halsen
« Svar #1 skrivet: 08 jan-08 kl 09:35 »
Det kan vara toncillit - alltså infektion i halsmandlarna.
Om det är det måste hunden få pencillin.

Majkan

• Skåne
    • www.Vingesus.se/Louise
Re:Hund som är röd i halsen
« Svar #2 skrivet: 09 jan-08 kl 09:54 »
Tack för svar!
Ja, jag var hos veterinären imorse och han satte in en 10 dagars kur pencilin. Han sa också att det inte skulle inverka på dräktighet eller foster... ja, foster har det ju ännu inte hunnit bli heller!
Så nu hoppas vi på att hon blir frisk från halsont fort och att vi får njuta av valpar om drygt 2 månader!
Tack
Marika
Är livsnjutare och levnadskonstnär. Gör allt som tilltalar mig! Är så gott som alltid positiv.

Dela detta:

* Inloggade just nu

675 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser