Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Honungskakor  (läst 6070 gånger)

Gunilla0

• Gäst
Honungskakor
« skrivet: 06 jan-08 kl 23:02 »
Jag efterlyser recept på honungskakor. Jag tänker mig någon form av småkaka med honung i eller på. Jag har ett vagt minne av att ha ätit något dylikt, men kan inte hitta recept någonstans.

froggis

Re:Honungskakor
« Svar #1 skrivet: 09 jan-08 kl 20:47 »
Å, vad gott!! Jag har ätit jätte goda honungskakor ....men det var för många år sedan. Tyvärr har jag inte någe recept..hoppas det kommer in något :).

Rafiki

• Sörmjölebo i förskingringen
    • Odling i staden
« Svar #2 skrivet: 15 jan-08 kl 13:41 »
Osökt känns det som om Nalle Puh vore någon att fråga  ;)
Jag har också ätit honungskakor...köpta :-[   Fast ekologiska av märket Urtekram. Självbakade har jag aldrig testat.
Hittade detta recept, grekiska honungskakor, fast det kanske inte var något sådant du tänkte på? Väldigt sött om inte annat  ;D
Det finns många skyddsmedel mot frestelser. Det bästa är feghet.
– Mark Twain

kattenihatten

• omina mea mecum porto
    • Norrbotten
« Svar #3 skrivet: 16 jan-08 kl 22:54 »
jag brukade baka sådanna förut.....här är ett ungefärligt recept.

2 dl  mjöl (vete/dinkel/fullkorn...vad du vill)
1,5 dl havregryn
75 g smör
1 ägg
3/4 dl honung
1 tsk bakpulver

smaksätt med något av följande;

1,5 msk kakao + 1 tsk vaniljsocker

1,5 tsk kanel

1,5 tsk vaniljsocker

smält smöret, och rör i honungen så att den löser upp sig. Blande i ägget och vispa. blanda de torra varorna och blanda i dem med ( även smaksättningen). Blanda i mer mjöl om det behövs, det ska bli en deg som går att rulla till kulor. Rulla sedan valnötsstora bollar och sätt på en plåt. grädda i ca 10 min i 175 grader, eller tills de blivit gyllenbruna.

lycka till!
Live simply......so that others may simply live.

Fritjoff

SV: Re:Honungskakor
« Svar #4 skrivet: 15 feb-08 kl 14:57 »
jag brukade baka sådanna förut.....här är ett ungefärligt recept.

Tack kattenihatten! Prövade detta åt min svärbrors födelsedagskaffe, och det blev en hit. Enkla och jättegoda!!

kattenihatten

• omina mea mecum porto
    • Norrbotten
SV: Honungskakor
« Svar #5 skrivet: 16 feb-08 kl 10:15 »
varsågod!

roligt att receptet kunde komma till nytta.
Live simply......so that others may simply live.

Upptåget

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 12 feb-14 kl 21:54 »
Vilket smarrigt recept  :D På den här sajten finns ju allt! Jag har letat efter recept på fina honungskakor. När jag sökte här så hittade jag ett bra.

Gille

• -
« Svar #7 skrivet: 18 mar-14 kl 13:48 »
Kaninuppfödare och pelargontant.

Dela detta:

* Inloggade just nu

473 gäster, 1 användare
Dajnah

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser