Tack för alla smarta tips och er kunskap! Jag var helt säker på att ni skulle skriva "elda upp".
Taket känns som jag kan fixa. Det blir nog tak läggar fest! Jag har redan börjat kolla annonser på tegel.
Fönstren klarar jag och tips om brädfodring av knutar var bra. Jag hade inte tänkt på det. Linoljning av dörrar ska fixas och hur jag lyfter huset framgick i länken jag fick. Det blir värre med själva syllstocksbytet.....Fast det får jag klura på. Mest hur jag ska få nytt timmer att passa och hur underlaget ska beredas.Grus? Dyngstan låg på den sida det har säckat ihop så det kan bero på det och kanske behöver dräneras.....
Är det någon som har koll på vad dessa knutar kallas?
Vet någon om man när man tar ner teglet ska tvätta det och hur så det får åldras tillsammans med det nya (begagnade) eller ska man vara rädd om patinan?
Jag har ett hus till som ligger på en damm,utom framsidan.Sidan över dammen behöver skyddas med brädfodring,men det som sitter har trillat ner en efter en och behöver bytas.Det huset är också timrat. Kan man beställa nya bräder som är lite ojämna någonstans? Som det såg ut förr?Smala uppe och breda nere varvat som ett pussel. Eller ska man söka på begagnat?
Det ploppade visst upp ett par frågor till när jag ändå hade er uppmärksamhet