Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pappa till...hur många kullar?  (läst 1382 gånger)

Kaah

• Madicken 4v
Pappa till...hur många kullar?
« skrivet: 06 jan-08 kl 13:36 »
Hej.

Börjar planera lite för mina vårkullar. Jag har endel honor som jag ska para med samma hane. Jag vill ju hellst att ungarna ska födas i stort sätt samtidigt. Men hur många parningar klarar en hane av  - det ska ju bli ungar också....

Två eller tre honor på en dag - funkar det ??? Eller är det på tok för mycket.
Lycka är att se mina barns hjärtan skratta    /k

Potatisblomma

• Södermanland
Re:Pappa till...hur många kullar?
« Svar #1 skrivet: 06 jan-08 kl 13:42 »
Två har mina hanar klarat på en dag iaf. Tror jag hade en som fixade tre också en gång. Låt honom vila någon timme mellan varje  ;)
Landsflykting i storstan...

KK

• Mammaledig...
    • Dala-Jakt
« Svar #2 skrivet: 08 jan-08 kl 14:41 »
Oj då, jag trodde dom klarade det utan vila... Här går han på löpande band mellan mina två tjejer som jag parar....
 :-[

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 08 jan-08 kl 18:14 »
Oj då, jag trodde dom klarade det utan vila... Här går han på löpande band mellan mina två tjejer som jag parar....
 :-[

Funkar det så funkar det  ;D
Att jag låter honom vila beror mest på hörsägen, blir inte så blaskiga spermier då, typ  :P

Gille

• -
« Svar #4 skrivet: 10 jan-08 kl 19:19 »
Citera
Att jag låter honom vila beror mest på hörsägen, blir inte så blaskiga spermier då, typ  
Om jag minns rätt, så är andra utlösningen den bästa (antalet livsdugliga sperman).

En annan metod, om man ej har utställningskaniner och gott om utrymme, är att ha alla de tilltänkta honorna + hanen i en inhägnad i en vecka.
Kaninuppfödare och pelargontant.

Kaah

• Madicken 4v
« Svar #5 skrivet: 10 jan-08 kl 19:58 »
Om jag minns rätt, så är andra utlösningen den bästa (antalet livsdugliga sperman).

En annan metod, om man ej har utställningskaniner och gott om utrymme, är att ha alla de tilltänkta honorna + hanen i en inhägnad i en vecka.

Det var lite så jag tänkte egentligen. Att låta två honor vara där inne samtidigt. Men det blir inte bråk då, mellan honorna?

Lycka är att se mina barns hjärtan skratta    /k

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 10 jan-08 kl 20:07 »
Det var lite så jag tänkte egentligen. Att låta två honor vara där inne samtidigt. Men det blir inte bråk då, mellan honorna?

Nä, det brukar bli mindre bråk än vanligt. Hanen har lite lugnande effekt, typ tupp i hönsgården  ;)

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #7 skrivet: 10 jan-08 kl 23:01 »
Hur stor yta bör de ha då, om jag har två honor tillsammas med en hane (angora)?
Bör honorna och hanen vara något bekanta med varandra, dvs bör jag ha hanen i en bur där honorna kan se honom, ev. nosa på honom?
Höns, stickning och pelargoner

Dandelia

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 11 jan-08 kl 09:08 »
Det brukar gå bra ändå.

/Dandelia

Dela detta:

* Inloggade just nu

673 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser