Brunst!?

Startat av Anette Ö, 06 Jan-08 kl 09:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Anette Ö

Jo visst luktar det piss om svansen o det känns liksom kladdigt att ta på. Nått måste det vara för hon har ju inte pissat på svansen förut ???. Men är det inte tidigt att börja brunsta nu? Trodde inte de började förrän det blev ljusare och dagarna blev längre :-\.
Jaja, så nu ska jag skriva upp denna ev brunst då. När kan jag räkna med att nästa blir om typ tre veckor eller?
Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Frances

Helt rätt! Anteckna och då ser du om det verkar stämma med nästa brunst :). Precis så ska man göra. Då ser du också hur lång brunstcykel just hon har, det kan skillja lite, det är god hjälp vi betäckning.

Det är tidigt..men det är också varmt så det är ingen chock om dom börjar brunsta redan. Förmodligen är det lite oregelbundet ett tag innan det blir vår på riktigt..
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Anette Ö

Ok, tack :D.
Återkommer om/när jag har fler frågor ;)

Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Norrsken

Citat från: Frances skrivet 16 Jan-08 kl 18:06jag tyckte det var avnligare att dom går ur brunst när man flyttar dom till hingsten..men men.. Man är aldrig för gammal eller erfaren för att lära sig ;)

Vill minnas nåt om att det kan tänkas att stoet går ur brunst när man flyttar dem, eller att de kan börja brunsta vid flytten om de är "mellan brunster".. Men jag minns inte så mycket var det kom från, om det mest var hörsägen eller om det stod skrivet nånstans.. Naturligtvis gick vårt sto ur brunst när hon åkte till seminstationen, men, det gick ju att lösa med en spruta ;)

Och frances.. det var en tanke som just slog mig, kan inte det vara ett alternativ för din märr om hon nu måste komma i brunst? Duger det inte att spruta igång brunsten på henne? Står liv på spel så borde det vara värt att prova i alla fall?!
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Frances

Att köra henne till hingsten  :D Tja, alla sätt är bra utom dom dåliga  :D
Hon kommer abolut inte att bli brunstig om jag kör henne nånstans. ( Jo,typ till Spanien kanske)

Vi har en hingst själva.. men va sjutton, hon blir inte brunstig om jag släpper ihop dom, enda som händer är att hon ger hingsten storstryk och sen är det två liv som står på spel..

Hade räknat noggrant på hennes brunst i våras, körde henne till hingsten precis några dagar innan hon borde brunsta..O vad händer, hon hoppade över den brunsten helt och tillbringade en hel extramånad borta.. :(
Det var bara för att jag hade preciiiiis skrivit ett inlägg om det, att det kunde hända, det finns en tråd om brunst och tider sen i våras..
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Frances

CitatDuger det inte att spruta igång brunsten på henne?

Går inte att spruta igång brunst på ett kallblod så här års. Har nu provat flera gånger, hon blir inte ens halvbrunstig :(

Norrsken

Citat från: Frances skrivet 17 Jan-08 kl 23:01
Går inte att spruta igång brunst på ett kallblod så här års. Har nu provat flera gånger, hon blir inte ens halvbrunstig :(

Låter som att det bara är att be en stilla bön om att tiden är på din/hennes sida, och ljuset återvänder snarast.. :-\ Lycka till i vilket fall som helst! :-*
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Ponnier

Provat örtbehandling? För att stimulera hormornerna?
Du får det svar du förtjänar.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

373 Gäster, 1 användare
Sommaräng85