Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Föl 2008  (läst 31825 gånger)

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
SV: Föl 2008
« Svar #240 skrivet: 05 aug-08 kl 20:26 »
Men så perfekt att få fölsällskap så tidigt!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #241 skrivet: 08 sep-08 kl 15:29 »
Jag som är sist ut !
Mitt väldigt tjocka sto är på dygn 323 i dag !
Mjölken är knallgul och genomskinlig nu och juvren sprängfyllda, bäcken banden släppta .
Kan men se på mjölken när det närmar sej fölning? ???
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #242 skrivet: 13 sep-08 kl 23:18 »
Nu har han äntligen kommit min lilla hingstunge! ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Luffsen

• -
« Svar #243 skrivet: 14 sep-08 kl 00:06 »
Gratulerar :)

Ras?
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Sar

• hvilaro.blogspot.com
« Svar #244 skrivet: 14 sep-08 kl 10:57 »
Grattis! Vilken sötnos! :-*

Men det var en sen en, vet du varför hon blev betäckt så sent eller var fölet en överraskning?

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #245 skrivet: 14 sep-08 kl 20:01 »
Gratulerar :)

Ras?

Tinker så klart :)

fjäderfän

« Svar #246 skrivet: 14 sep-08 kl 20:02 »
smäker med lite hovskägg
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #247 skrivet: 14 sep-08 kl 20:06 »
Grattis! Vilken sötnos! :-*

Men det var en sen en, vet du varför hon blev betäckt så sent eller var fölet en överraskning?

jag betäckte henne så sen då jag hade problem med att hitta en sån hingst som jag ville ha ,, hon tog sej inte i maj.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #248 skrivet: 14 sep-08 kl 20:07 »
smäker med lite hovskägg

Denna grabb blir nog grov med massa hovskägg  ;D så ska riktiga tinkrar se ut  :P

fjäderfän

« Svar #249 skrivet: 14 sep-08 kl 20:09 »
tänkte på mamman. jo en tinker ska ju ha mycket hovskägg. ;D
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #250 skrivet: 14 sep-08 kl 20:23 »
tänkte på mamman. jo en tinker ska ju ha mycket hovskägg. ;D

Måste vara en bild illusion (stavning?) då hon är väldigt grov.
Hon har mkt hovskägg och tagel men jag har inte velat behandla hennes skabb nu när hon gått med föl ssta tiden medlen är så starka , hon har käkat upp en del av det tyvärr ..bild från sommaren -07

BellaMia

• Stall Dollarbacken
« Svar #251 skrivet: 14 sep-08 kl 22:46 »
Varför INTE behandla... ??? Jag körde eprinex + avmaskning på min tinker , då jag fick hem en till på gården. Dom lider ju utan behandling

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #252 skrivet: 16 sep-08 kl 13:18 »
Varför INTE behandla... ??? Jag körde eprinex + avmaskning på min tinker , då jag fick hem en till på gården. Dom lider ju utan behandling
det är klart jag behandlar men med Sebacil är jag lite försiktig när bebisen låg i magen då det är jätte starkt nervgift.
tyvärr så är sebacil det enda som hjälper ..
Ska ta en omgång på 6 veckors behandling här snart nu när bebben är född ..

Jennyt

• Västergötland
« Svar #253 skrivet: 16 sep-08 kl 20:28 »
Kolla upp så det inte går ut i mjölken. Grattis till en URSÖT bäbis förresten :D

MVH Jenny
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #254 skrivet: 16 sep-08 kl 23:10 »
Kolla upp så det inte går ut i mjölken. Grattis till en URSÖT bäbis förresten :D

MVH Jenny
Ja jag ska göra det ,, jag var ju rädd att det skulle skada beben i magen så behandlingen fick lov att vänta ..så är det i bland.
tack , han är docksöt :*)
Men jag vet inte vad han ska heta ännu ?!
Hjälp emottages tacksamt .

BellaMia

• Stall Dollarbacken
« Svar #255 skrivet: 17 sep-08 kl 12:47 »
Vad heter mor & far...brukar kunna gå att få ut namn som e fräcka.
Vill du ha klatchigt namn eller tradionellt?
Har du nåt gårdsnamn?
Finns många namn och kominationer att få till
 ;)
Hur som haver stilig kille glöm inte 3 dagars bilden till oss ;D

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #256 skrivet: 17 sep-08 kl 19:45 »
Jag vill ha ett aldeles eget namn åt honom ,,har mina funderingar på :
Irish Mc Dreamy eller Spotted Elk?!

Jag vill ha ett mäktigt namn åt honom då jag tror att detta blir en stor och ståtlig hingst  ;D ;D 3 dagar på bilderna ...sockersöt  :-[

« Senast ändrad: 17 sep-08 kl 19:50 av travelerhorses »

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #257 skrivet: 17 sep-08 kl 19:51 »
Vad heter mor & far...brukar kunna gå att få ut namn som e fräcka.
Vill du ha klatchigt namn eller tradionellt?
Har du nåt gårdsnamn?
Finns många namn och kominationer att få till
 ;)
Hur som haver stilig kille glöm inte 3 dagars bilden till oss ;D

Visst mitt Gårdsnamn är ju Travelerhorses.
Mera bilder :)

Moraggarn

• -
« Svar #258 skrivet: 17 sep-08 kl 20:16 »
Jag vill ha ett mäktigt namn åt honom då jag tror att detta blir en stor och ståtlig hingst.

Traveller Gigolo!!

Horny Boy

Sar

• hvilaro.blogspot.com
« Svar #259 skrivet: 17 sep-08 kl 21:23 »
Då är det en Rex (kung/konung på latin)! ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

455 gäster, 2 användare
Besksöta, peterm

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser