Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Föl 2008  (läst 31934 gånger)

Bäsen

SV: Föl 2008
« Svar #100 skrivet: 26 apr-08 kl 22:52 »
Hur länge tror ni jag har kvar att vänta innan "leverans"?
6 dagar, 11 timmar och 36 minuter, ungefär.
Drygt är att leva.
Drygt är att dö.
Drygt är att skita i meterdjup snö!!!  Det är aldrig för sent att ge upp!!

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #101 skrivet: 27 apr-08 kl 09:27 »
6 dagar, 11 timmar och 36 minuter, ungefär.

Då får vi se om det stämmer! :)

Falin

• -
« Svar #102 skrivet: 27 apr-08 kl 11:57 »
Jag tror på lite längre än så, 10 dagar i alla fall!  :)

Sar

• hvilaro.blogspot.com
« Svar #103 skrivet: 27 apr-08 kl 12:29 »
Neeeej, tror du det tar så länge? Jag har ju redan vakat ett antal nätter :-X :P ::) Vi har dock rätt trevligt i husvagnen så det är bara att stå ut, man vill ju inte riskera att missa fölningen (jag börjar dock bli rätt trött så det vore väl typiskt om jag sov mig genom hela tilldragelsen :o

Falin

• -
« Svar #104 skrivet: 27 apr-08 kl 12:37 »
Och så fölar hon på 5 minuter mitt på ljusa dan när du är hemma och tar en dusch, ska du se!  ;D

Norrsken

• -
« Svar #105 skrivet: 27 apr-08 kl 14:28 »
Husvagn? Jag som på hösäckar i boxen bredvid vår tant, och kan garantera att vi missat det hela om hon fölat efter midnatt ;)
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #106 skrivet: 27 apr-08 kl 15:53 »

Vad tror du det blir för färg på fölet??
Om du skulle gissa iaf :)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

BellaMia

• Stall Dollarbacken
« Svar #107 skrivet: 27 apr-08 kl 22:47 »
Själv sitter jag lugnt vid datan...och läser här ..sen spanar jag in i tv:n som står bredvid på byrån..Vad min häst gör inne i boxen. När det börjar fölningen..då drar jag iväg till stallet..rekommenderar stark videoövervakning..vad mycket jag spar in..på att sprina och *störa* sen ha full koll ändå.
Fast bo i husvagn e rätt mysigt med ::)

Sar

• hvilaro.blogspot.com
« Svar #108 skrivet: 28 apr-08 kl 12:53 »
Och så fölar hon på 5 minuter mitt på ljusa dan när du är hemma och tar en dusch, ska du se!  ;D

Det ante mig! ;) Jag har monitor i husvagnen som jag ligger och spanar i. Skönt och bekvämt att slippa lämna husvagnsängen.
« Senast ändrad: 28 apr-08 kl 18:25 av Sar »

BellaMia

• Stall Dollarbacken
« Svar #109 skrivet: 28 apr-08 kl 15:12 »
 8) ;D

Anette Ö

• Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
« Svar #110 skrivet: 02 maj-08 kl 09:53 »
Hej.

Ännu har det inte blivit nått föl här. Saga har fortfarande inte satt nått juver tycker jag :-\, men i onsdags var min hovis här och hon kan det här med dräktiga ston och så. Hon slängde en blick på Saga och sa-- Hon komer föla inom en vecka oavsett juver för hon har släppt bäckenbanden helt :o. Det hade jag ingen aning om. Jag har frågat på andra forum om hur man kollar bäckenbanden men inte fått nått svar men tydligen har det hänt mer än jag visste med Saga.
Förhoppningsvis så får hon åtminstone vaxproppar så jag vet när jag ska börja sova på soffan :P.

Anette

Bilder tagna idag på min lilla julgris ;D

« Senast ändrad: 02 maj-08 kl 11:31 av Jonny & Anette »
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Sar

• hvilaro.blogspot.com
« Svar #111 skrivet: 02 maj-08 kl 13:25 »
Min lånemage har haft helt släppta bäckenband rätt länge nu men det verkar inte komma något föl för det.... 8 dagar över tiden nu.
Om du kollar på sidan av svanroten så ser du att de blivit insjunkna och om du petar med fingret känns det väldigt "dallrigt".

Anette Ö

• Närke
« Svar #112 skrivet: 02 maj-08 kl 13:59 »
Men usch, måste du göra mig så besviken :(.
Jo, hovis viade var jag skulle känna/titta efter när det gäller bäckenbanden. Saga är dallrig som en gelé klump i rumpen och insjunken är väl det minsta man kan säga.
Första "synliga" betäckningen var den 13/5 och efter det så gick hon med hingsten i ca fyra veckor så hon borde rimligtvis föla inom en vecka( eller två :P).

Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

BellaMia

• Stall Dollarbacken
« Svar #113 skrivet: 04 maj-08 kl 22:55 »
Nu sitter jag på riktig fölvaka inatt...spännande värre. Härligt med kamera i stallet så man sitter inne i lugn & ro ::), hon lyfter svansen, lyfter bakbenen mot magen och satte vaxpropparna i eftermiddags

Anette Ö

• Närke
« Svar #114 skrivet: 04 maj-08 kl 23:32 »
Spännande, det gör jag med ;D.
Inte pga vaxproppar, närå. Saga har fortfarande inget juver att tala om men idag när jag skulle kolla om hon var ren mellan spenarna så kom världens stråle mjölk :o. Fattar inte var hon förvarar den ??? Sedan så blev hon slapp i vulvan hux flux på em och vid 22:00 var hon jätte orolig och lyfte svansen och fes o hade sig såg också ett par små värkar. Nyss var jag ute igen och nu står hon i godan ro o mumsar hö o är lugnet själv >:(.
Jaja, ska gå o lägga mig en stund innan jag går ut o spanar igen.
Anette

Anette Ö

• Närke
« Svar #115 skrivet: 05 maj-08 kl 08:36 »
Jaha, då var första sömnlösa natten gjord helt i onödan :(.
Jag har sprungit som en tok ut och in hela natten till Sagas stora glädje. Tänk så kul att få sällskap flera gånger på natten :P.
På morgonen nu så har hon fått gulaktiga kluttar på spenarna men vaxproppar ska väll vara vita eller ???. Jaja, snart borde den lilla fölisen ändå kika ut, längtar såå :D.

Hur gick det för dig BellaMia, blidde det en fölis inatt??

Anette

BellaMia

• Stall Dollarbacken
« Svar #116 skrivet: 05 maj-08 kl 10:18 »
morrn..från ännu en trött fölvakare....nää bidde inget inatt..nu på morgonen ser det ut som smörklickar på juvren..så vaxisarna skall se ut..har jag fått förklarat (nu idag)..Förra stoet var de klara...droppar som på Bella. Nu står hon i hagen och mumsar hö, så hoppas innerligt hon får under dagen.
Vill tro att solen ger värme och smärtlindring.. ;)
Anette  du sätter väl in bilder så fort de e klart.. ::)

Nu ska jag ta en kopp kaffe o kika från bron på Bella ..Hoppas innerligt på ett litet sto

Anette Ö

• Närke
« Svar #117 skrivet: 05 maj-08 kl 10:44 »
Aha, så vi får vaka o va trötta båda två inatt då, kul att man inte är ensam ;D.
Klart jag lägger in bilder sen, du också hoppas jag?!
Jag hoppas också på et sto för om det blir en hingst så ska han säljas :-\. Jag har föresten pendlat Saga och enligt den så ska hon få ett stoföl :P. Namnen jag valt är fina bägge två men sto namnet är något finare, tycker jag ::).
Petar in en nytagen bild på Saga och även en på tax öronen...förlåt juvret ;D

Anette

Anette Ö

• Närke
« Svar #118 skrivet: 05 maj-08 kl 10:46 »
 :o :o Jösses vilka stora bilder det bidde :-[ :-[, sorry :-[

Anette

Norrsken

• -
« Svar #119 skrivet: 05 maj-08 kl 11:35 »
På morgonen nu så har hon fått gulaktiga kluttar på spenarna men vaxproppar ska väll vara vita eller ???

Njae, vita tror jag inte att de behöver vara... Vår tant hade gulaktiga i nåt par veckor före fölningen... Eller nåt sånt...
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Dela detta:

* Inloggade just nu

616 gäster, 2 användare (2 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser