Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Erfarenhet av H Nyborgs apbilliga väggfärg?  (läst 12582 gånger)

ersam

• -
Re:Erfarenhet av H Nyborgs apbilliga väggfärg?
« Svar #40 skrivet: 21 jan-08 kl 11:41 »
Hittade en branschguide för miljöaspekter på målandet:
http://www.sveff.se/Branschinformation/Miljoguide_vid_val_av_byggnadsfarg.pdf

Finns det några "naturliga" färger som är godkända av astma och allergiförbundet?

ES

Sågaren

• Medelpad
SV: Erfarenhet av H Nyborgs apbilliga väggfärg?
« Svar #41 skrivet: 24 feb-08 kl 11:55 »
själv skulle jag sattsa på dyr färg e ller blanda färg själv jag har sett många dåliga resultat av den billiga färgen bla annat att det lys igenom efter flera påstrykningar och att  den vita färgen blivit gul på en gång samt flagningar och dålig vidhäftning inomhus brukar miltex vara bra om man nu vill använda den typen av färg.
Med många kulörta lyktor jag gick mig i världen ut. De slocknade - ljudlöst och oförmärkt,
och så tog det vackra slut...

ersam

• -
SV: Erfarenhet av H Nyborgs apbilliga väggfärg?
« Svar #42 skrivet: 24 feb-08 kl 15:46 »
själv skulle jag sattsa på dyr färg e ller blanda färg själv jag har sett många dåliga resultat av den billiga färgen bla annat att det lys igenom efter flera påstrykningar och att  den vita färgen blivit gul på en gång samt flagningar och dålig vidhäftning inomhus brukar miltex vara bra om man nu vill använda den typen av färg.

Jag har målat med limfärg - underlaget lyser igenom. Och vid ommålning så flagar det.
Jag har målat med vit linoljefärg i kökstaket - gulnar eftersom det är mörkt.

Jag är ingen förespråkare av plastfärg men problemen finns där med ALL sorts färg. Oftast är det underarbetet som är avgörande.

ES

Dela detta:

* Inloggade just nu

557 gäster, 2 användare
marni, gjutaren

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser