Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  utforming av bur?  (läst 810 gånger)

soleskog

utforming av bur?
« skrivet: 31 dec-07 kl 10:36 »
En ödmjuk fråga från en kanin-nybörjare: Jag planerar att bygga enskilda burar till mina två honor (kanske blir det fler honor så småningom), som idag bor i en gemensam box. Burar för avelsdjur är alltid av "hyreshusmodell", eller - jag menar med fack på längden och höjden men aldrig rastgård? Varför, mer än av utrymmesskäl? Någon som har idé om hur man kan bygga/mått på bolåda och rasthage. Kaninerna (normalstora) ska fortsätta bo inne i stallet, är det tänkt.  
mjölkbonde med robot. Även får och hästar samt en fin hop smådjur - myskanka, brahmahöns, kaniner, gris, hund och katt.

Potatisblomma

• Södermanland
Re:utforming av bur?
« Svar #1 skrivet: 02 jan-08 kl 10:14 »
Facken på höjden och längden är rätt praktiska om man har fler kaniner, och de tar inte så mycket plats. Det finns folk som har rastgård till sådana burar och de jag vet bär kaninerna fram och tillbaka.

Har du utrymme så tycker jag att du låter dina kaniner gå i var sin box och sätter in bolåda/hus. Måtten är inte så noga, bara kaninerna får plats  ;) Ha gärna två in-/utgångshål i husen, annars används de gärna som toalett istället.

Rastgårdar och burar kan aldrig vara förstora  ;)
Landsflykting i storstan...

Dela detta:

* Inloggade just nu

673 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser