Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mitt korttidsminne är dåligt  (läst 16731 gånger)

Haze

Re:Mitt korttidsminne är dåligt
« Svar #20 skrivet: 16 jan-08 kl 20:58 »
Håller med om Ginko..
och Rosenrot är kanon!
och ge tusan i att röka vad än man nu röker!
 ;)

Norrland

• Ångermanland
SV: Mitt korttidsminne är dåligt
« Svar #21 skrivet: 11 feb-08 kl 11:36 »
Du får prova tugga på en bit ingefära-rot dagligen i ett par tre veckor istället för tuggummi exempelvis. Hjälpte en vän som hade besvär med närminnet...

memma

• Uppland
SV: Re:Mitt korttidsminne är dåligt
« Svar #22 skrivet: 10 maj-08 kl 17:51 »

och ge tusan i att röka vad än man nu röker!
 ;)
Tänkte oxå tipsa om det. Vissa sorters rökning ger grymmt dåligt minne, skippa det!

Stabo

• Lycka är allas vår födslorätt!
    • Västergötland
« Svar #23 skrivet: 29 nov-09 kl 09:14 »
Jag har inte provat detta själv (ännu), men har hört att detta naturläkemedel ska funka ganska bra: http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Hjaerta-kaerl/Ginkgo-biloba/Bio-Biloba.htm

Har läst någonstans att i 7 av 8 fall hjälpte ginkoextrakt vid dåligt minne, så det kan ju vara värt ett försök.

Bakom molnen lyser alltid solen!
www.djurratt-veganism.blogspot.com

fleming

« Svar #24 skrivet: 22 dec-09 kl 16:50 »
Ofta när minnet börjar "sacka" så kan det behövas att stimulera genomblödningen i hjärnan. Men det kan också vara så att hjärnvävnaden börjar bli förslappad varför man får åtgärda detta, som då genast vitaliserar individen.

Bra är att avgifta vävnaden från Aluminium och övriga tungmetaller.

knöcklan

• Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
« Svar #25 skrivet: 03 jan-10 kl 16:04 »
Den här algen verkar vara bra för minnesfunktionen  men tyvärr dyr (300-400:-förp)
E3AFA algen. Algen finns  fryst eller torkad i kapslar.  YTTERST FÖRSIKTIGT  !!!! Viktigt att ta zinktabletter som stöder  E3AFA algen. 1 tabl/dag EAFA algen är kraftigt avgiftande varför man bör börja på låg dos för att  undvika utrensningsreaktioner.  www.e3live.com  Hemsidan är omgjord hade tidigare forskningsrapporter ch kändes bättre se http://www.e3live.com/research/overview.html?SID=187ac89e119a23b1201d5cfef14a41bc
www.skand.org/html/afa_algen.html
I Stockholm finns algen på Veda Lila Barnhusg 1 och på Gryningen Folkungagat

Min egen erfarenhet om utrensning av hjärnan??? är koriander.  Jag tog mald koriander till kaffet och fick under 1-2 veckor 5-6 vaxproppar i vardera örat (vad som rensades ut kan ifrågasättas).   
Andra alger är säkert intressanta som Chlorella, Blåstång mfl

Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

knöcklan

• Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
« Svar #26 skrivet: 11 jan-10 kl 20:08 »
Kuriosa här kunde inte låta bli. Har ett omtryck av Haartmans Läkarebok av år 1765
"Så botade man sjukdomar för 200 år sedan"
§134. Svagt minne (Oblivio, Muisluttomus) bör man, efter elaka Febrar och starka Förblödingar, söka att hjelpa med Feber- och Skörbjugsessencen och med wäl födande Spis; och det av Slag eller Fallandesot, med Koppningar i Nacken samt hwad som uplöser segnade Wätskor och stärker Hufwudet, t.eö Spanska Flugor i Nacken, och Kryddewiner med Hjorthornssalt, Winruta, Bäfwergäll, Paeonrot, Backtimian, Wenderot, Coriander, Fenkål, Enebär, Cubeber och hwit Canel, jämte Kryddeposar på Hufwudet at samma slag.

Sidstnämnde tjena äfwen, när det härflyter av swag Mage, eller märkes hos kalla Natureller, då ock Trisinettpulvret brukas med nytta. Caffé jämte Tobaksrökning, berömmes, hälst för Wätskefulla och Kalla, men skadar Blodfulla. Brunnscurer med lindrigt Laxerande medel uträtta ofta mycket. Swartsoten omrördes wid Gulsot.

Någonting för våra dagar?
Koppningar i Nacken borde kunna ersättas med spikmattorna.
Coriander (trevligt med min erfarenhet där)
Kaffe men tobaksrökning vet vi bättre
Någon som får ut mera användbart?
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

Dela detta:

* Inloggade just nu

1110 gäster, 3 användare
addebadde, Radar, Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser