Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212073 gånger)

Rosten

• Närke
SV: Lilla Moon
« Svar #1900 skrivet: 29 jan-11 kl 18:01 »
Välkommen tillbaka!
Nu kanske det kan bli lite drag på byggdelen är på Alternativ igen!

Verkar som om ingen på alternativ gör något större projekt just nu.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #1901 skrivet: 29 jan-11 kl 19:53 »
 :D Palleman! Åh vad roligt med en uppdatering. Nu vill jag se lite bilder också!   :)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Jennyt

• Västergötland
« Svar #1902 skrivet: 29 jan-11 kl 19:59 »
Nämen oj va skoj  :D Välkommen tillbaka :-*
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1903 skrivet: 03 feb-11 kl 08:09 »
Bilder och annat pyssel finns nu för tiden via Torpet Mons facebook sida samt min personliga sida.. mer uppdatering där än här  :)
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #1904 skrivet: 03 feb-11 kl 10:58 »
Var inne där och tittade men, är ju bortskämd med de täta uppdateringar som du gjorde i den här tråden förr med all renovering och fix.  ;)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #1905 skrivet: 03 feb-11 kl 20:25 »
Kul att se dig här igen!
Hemskt nyfiken på hur det är med allt folk och fä på Mon ;)
Grattis till monstret!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1906 skrivet: 04 feb-11 kl 07:41 »
Jo jag vet, men via Facebook når jag fler kunder och dom flesta som huserar här har lagt till Palle på Fejjan oxå.. så då slipper man grejja på flera håll.
Idag är det iaf tapetsering på shemat..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #1907 skrivet: 04 feb-11 kl 08:18 »
Kul att se dig igen :)
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #1908 skrivet: 04 feb-11 kl 21:44 »
Heeej welcome back, kul att höra ifrån dig, snart äger du Göteborgs största hotellkedja om du fortsätter i denna takten  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

eka

• Värmland
« Svar #1909 skrivet: 04 feb-11 kl 22:33 »
Hej o välkommen.
Fast du glömt oss lite  ;) Bad min chef att boka hos dig och du kände tydligen inte " eka"  längre  :-\ (kanske var någon annan som svarade  :-[
Har ingen FB sida, tillhör de få som är medlemmar i VVF (Våga Vägra Facebok) så jag får hålla till godo med vad du visar här.
Tänkte i varje fall på dig häromdagen och undrade hur det gått ! Kul att det rör sig framåt.
Alla söker Nyckeln till lycka, men det kanske inte är låst!

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #1910 skrivet: 05 feb-11 kl 15:22 »
Har ingen FB sida, tillhör de få som är medlemmar i VVF (Våga Vägra Facebok) så jag får hålla till godo med vad du visar här.
Så jag är inte helt ensam... men det blir svårare och svårare att hålla sig borta tycker jag.

andtol

• Gäst
« Svar #1911 skrivet: 05 feb-11 kl 15:38 »
Vissa sidor kan man se på Facebook utan att vara med:

http://www.facebook.com/pages/Torpet-Mon-Hotels/188694692114

och här är Pallemans fina bild: http://www.facebook.com/people/Patrik-Eriksson/566556779

dock inte så mycket information.

Palleman: om du orkar vore det trevligt att lägga upp en bild här ibland också. Fin marknadsföring. :)

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #1912 skrivet: 06 feb-11 kl 00:06 »
Jag tycker det inte alls är svårt att hålla sig borta från FB. Åtminstone inte efter att ha hört talas om de finstilta partierna i deras användarregler.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #1913 skrivet: 06 feb-11 kl 09:55 »
För några år sedan var det ett himla liv om att användarvillkoren för Facebook gav dem rätt att bl.a. publicera material som medlemmarna laddat upp på nätet samt spara arkiverade kopior även sedan medlemmar avregistrerat sig. Tänker man efter inser man att det är rimliga villkor. Facebook går ut på att publicera sådan som medlemmar laddat upp: utan den rättigheten skulle Facebook vara en blank sida. Och om de inte tog backup på sina servrar skulle det bli ett ramaskri vid varje serverhaveri. På varje backupband ligger material från olika medlemmar blandat, och det vore orimligt att varje gång en medlem avregistrerar sig kasta bandet med den medlemmens material tillsammans med alla kvarvarande medlemmars material som råkar ligga på samma band.

Vildjäntan

• Värmland
    • StallSylvas hästgård
« Svar #1914 skrivet: 07 feb-11 kl 11:22 »
:) kul att se dig tillbaka Palle
Jag lever hellre ett år som varg än tusen år som får

FCR2

• Skåne
« Svar #1915 skrivet: 09 feb-11 kl 00:29 »
Efter att suttit lite på jobb och två hela kvällar och läst så har jag plöjt igenom hela tråden.
Hade helt missat denna fantastiska tråd. Lite trist att allt är klart. Renovering är roligt.
Det som jag åstadkommit i mitt hus hade Palle fixat på en vecka. Och det har tagit mig fyra år  :(

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1916 skrivet: 28 feb-11 kl 19:48 »
Kul att se dig här igen!
Hemskt nyfiken på hur det är med allt folk och fä på Mon ;)
Grattis till monstret!

Dags att snart tänka på att boka rum under "Metaltown" nu ;) börjar bli lite fullt nu i sommar..

Tänkte, innan jag far te Rom på lite affärer imorrn så skall jag lägga upp lite bilder jag fick ifrån fotografen igår.. så ni får ett litet hum om vad som hänt på Mon..
Matrum har byggts, kök har byggts om till restaurangstandard och sovrum nummer 4 (som var ett skräprum) har kommit till.
Rum nr 1 har fått ett till fönster, nya tapeter och skall få eget badrum inom kort.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1917 skrivet: 28 feb-11 kl 19:54 »
- Rum 3 med nya tapeterna, renoverat skrivbord med inbyggda numera minibarer.
- Nya entren.. som skall byggas till i sommar och få egen reception.
- Rum 1 med nya tapeterna, fönstret och minibaren.. sängalkoven in till vänster..
 - Sängalkoven i rum 1.

Daisy

• Bohuslän
« Svar #1918 skrivet: 28 feb-11 kl 20:00 »
Gud vilka fina bilder! Vad snyggt det är alltså! :) Kommer med Anna en sväng till våren.
Jag har 3 barn, man, 2 katter och höns av raserna Orpington, Isbar och Hedemora

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1919 skrivet: 28 feb-11 kl 20:34 »
Gud vilka fina bilder! Vad snyggt det är alltså! :) Kommer med Anna en sväng till våren.

Thanks...!!

Mon håller på med att bli bättre på ytan i år. Arbetskläder skall styras upp, profilerade och broderade sådana med logotypen. Många nya fina skyltar skall sättas upp, Broschyrer och visitkort skall beställas samt frukosterbjudanden skall tryckas upp.

Lot to do, so little time..

Dela detta:

* Inloggade just nu

438 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser