Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 211978 gånger)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
SV: Lilla Moon
« Svar #180 skrivet: 27 mar-08 kl 10:47 »
jo men det visste vi ju redan  ;)   ;D ;D

Underbart!! Får skylla på den där karln som börjat att springa i huset titt som tätt.-.  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Våmhuskullan

• -
« Svar #181 skrivet: 27 mar-08 kl 17:48 »

Underbart!! Får skylla på den där karln som börjat att springa i huset titt som tätt.-.  ;D
ja ja skyll på han du...men VI här vet sanningen vi  :-X

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #182 skrivet: 29 mar-08 kl 17:01 »
ja ja skyll på han du...men VI här vet sanningen vi  :-X

Pöjken springer här fortfarande.. hehe.. najs najs.

Men nu ser hallen ut så här.. en del av den iaf..

Från att ha sett ut som allra nederst.
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Rosten

• Närke
« Svar #183 skrivet: 29 mar-08 kl 22:16 »
Snygg färg i hallen och snygg lampa.
Själv så får jag bara ha diskreta färger då tjejen är allergisk mot färger som stickar ut. :'(

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #184 skrivet: 29 mar-08 kl 22:55 »
Förstår att ni alla väntar.. men här kommer han!
Så se till att vara elaka, hårda och ge kritik som vanligt nu..  ;D

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #185 skrivet: 29 mar-08 kl 23:46 »
Matchar övrig inredning på bästa sätt.

Våmhuskullan

• -
« Svar #186 skrivet: 30 mar-08 kl 12:37 »
får vi se hans magrutor också  ;)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #187 skrivet: 30 mar-08 kl 15:17 »
får vi se hans magrutor också  ;)

Skall fråga han.. hoho, men nu hemma hos sina djur ju.

Idag har det ej blitt många barn gjorda. Lite listmålande.. så pömsig efter helgens olika balunser.

Men kan berätta att jag har en ny liten idé för oss alla gamla hus älskare som gör livet ljusare för oss. Berättar inget mer.. utan ni får se då det är klart.

Nu off te gymmet..  ;D

Nypålandetsfru

• Gäst
« Svar #188 skrivet: 03 apr-08 kl 09:28 »
Nu får du allt snart berätta din idé!
Tänk på mig som 4:a barnsmor som går hemma om dagarna.
Jag behöver nyheter. ;)
Tyckte han som springer hos dig matchar dig o huset perfekt. ;)

linnlusa

• Gäst
« Svar #189 skrivet: 03 apr-08 kl 09:44 »
Förstår att ni alla väntar.. men här kommer han!
Så se till att vara elaka, hårda och ge kritik som vanligt nu..  ;D

Oj, en sådan sötnos kan man väl inte säga något elakt om ! Så gillar han djur också  :-* o lycka till.

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #190 skrivet: 03 apr-08 kl 18:59 »
Är han insatt i vilken koll vi har på honom ...?
;)   :o   8)

/Maya

Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #191 skrivet: 03 apr-08 kl 19:06 »
Sådär ja.. nåra dagar har gått..  ::)

Ej fått så jättemkt gjort men en del pyssel iaf..

Först så skar vi oss illa här.. blödade ner det mesta..

Sen så fick dörrarna sin charm tillbaka...

...och nu är det fönster i söderväggen oxå, skall gå ut och måla nysatt panel samt fönster där nu..  :-[

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #192 skrivet: 03 apr-08 kl 19:13 »
Är han insatt i vilken koll vi har på honom ...?
;)   :o   8)

/Maya

Hehe.. han bevakar er oxå.. haha. Men ej medlem än.. tjötar på han dock.

EDIT: Glömde säga att jag for och köpte kaminen i hörnet med etanolforden.. bra att värma kaffet på..  ;D

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #193 skrivet: 03 apr-08 kl 23:08 »
jättefint  :)
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #194 skrivet: 09 apr-08 kl 10:04 »
Dagarna flyter på...

I förrgår utskrattad på färgaffärn då jag frågade efter linoljefärg te golvet. Såg på mig som om jag var korkad...  >:(

Väggarna klara, taket klart i hallen, idag skall golvet få sig sin omgång.. blir nog lätt slipat och såpskurat, får målas vid ett senare tillfälle.
Kaminen i glasverandan skall få sig sin skorsten hämtad idag.. skyddsplåtar till golv, runt skorsten och väggar skall beställas.. så är det i princip klart att möbleras.. Niiicers..

Nästa rum.. "The pink bathroom"...  ;D

Sågaren75

« Svar #195 skrivet: 09 apr-08 kl 11:00 »
Varför ska du måla golvet det kommer att se förjäkligt ut efter ett tag om det är ett trägolv så slipa och lacka om du vill ha en färg så lägg matta på golvet tro mej det blir slitage så fort att det inte är lönt.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #196 skrivet: 09 apr-08 kl 11:07 »
Om det är ett ok brädgolv hade jag slipat och såpskurat och sedan behållt det. Snyggast i längden.  ;) Sen som skrevs, en matta kan pigga upp färgmässigt.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Rosten

• Närke
« Svar #197 skrivet: 09 apr-08 kl 12:10 »
Fast ett snyggt slitet målat golv kan också vara snyggt.
Ger lite antikt intryck.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #198 skrivet: 09 apr-08 kl 12:33 »
Nu jagat golvet på nubb, dammsugit varenda springa.. och nåra agrument som talat för en målning är:

Alldeles för breda springor, blåser ju rätt upp där.. o täta med nån slags målarfog o måla. Eller täta med lindrev som samlar smuts?

Iom att det är en "för hall" till den riktiga hallen så kommer man klampa in där med leriga barnfotar o pojkfotar.. och ha ett "obehandlat" golv känns ostädvänligt.. nej jag vet ej.. vill ju helst ha "natrurgolv" men känns alldeles för bökigti hallen..

Men.. beslutat att skippa idén med linolja.. och kör på en vit oljefärg som jag blandar i pigment själv så jag får den svagt ljusgrå...  ;D

Rosten

• Närke
« Svar #199 skrivet: 09 apr-08 kl 12:46 »
Nu jagat golvet på nubb, dammsugit varenda springa.. och nåra agrument som talat för en målning är:

Alldeles för breda springor, blåser ju rätt upp där.. o täta med nån slags målarfog o måla. Eller täta med lindrev som samlar smuts?

Iom att det är en "för hall" till den riktiga hallen så kommer man klampa in där med leriga barnfotar o pojkfotar.. och ha ett "obehandlat" golv känns ostädvänligt.. nej jag vet ej.. vill ju helst ha "natrurgolv" men känns alldeles för bökigti hallen..

Men.. beslutat att skippa idén med linolja.. och kör på en vit oljefärg som jag blandar i pigment själv så jag får den svagt ljusgrå...  ;D
Varför inte slipa golver och täta springorna med nåtmassa? Precis som på gamla träbåtar.

Gå in på www.skeppsgolv.com klicka på "galleri" så förstår du vad jag menar. Snyggt som tusan. ;)
« Senast ändrad: 09 apr-08 kl 12:53 av Rosten »

Dela detta:

* Inloggade just nu

516 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser