Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hundar i thailand  (läst 1291 gånger)

Laviinia

  • Gäst
Hundar i thailand
« skrivet: 21 dec-07 kl 23:35 »
Är det någon som vet ett hundhem i Thailand ? vad det heter och vart det ligger...???
Skriv gärna till mig...

Det jag når e att få arbeta med hundar som har det svårt, delvis  här i sverige men sedan utveckla detta i thailand. När jag var 8 år var min familj i thailand och där såg jag hemska gator med hundar som inte hade det lätt. Eftersom jag alltid vart en djur människa så brydde jag mig inte om de va sjuka. Nu e min dröm att få reda på ett hund hem som jag kan hälsa på och praktisera hos dem. För att få se hur dem tar hand om hundar.

MVH Mimmi

dawnrun

  • Inlägg: 92
  • livet är för kort för att tjafsa om onödiga saker
    • gails hemsida
Re:Hundar i thailand
« Svar #1 skrivet: 22 dec-07 kl 09:55 »
jag är inte säker men jag tror att hund hamnar på matbordet där borta. min sonhustru är ifrån indonesia och hund är julmat för dom. man köper en valp i januari och slakta i december. kom ihåg att det är en helt annan kultur där borta. jag skulle inte klappa en gatuhund utanför europa eftersom det finns risk för rabies. en ung svensk turist i thailand dog i rabies för inte så länge sedan.
god jul
sadlat om ifrån galopphästar till vallande border collies. har 3 stk Don, Liz, Nap

Gunilla0

  • Gäst
Re:Hundar i thailand
« Svar #2 skrivet: 22 dec-07 kl 10:27 »
jag skulle inte klappa en gatuhund utanför europa eftersom det finns risk för rabies. en ung svensk turist i thailand dog i rabies för inte så länge sedan.
god jul

Man kan vaccinera sig mot rabies i förväg.
Gunilla

birgit

  • Gäst
Re:Hundar i thailand
« Svar #3 skrivet: 25 dec-07 kl 16:27 »
Både jag själv och flera vänner har varit i Thailand ett flertal gånger. Vad jag upplevde var snarare att hundarna hade det väldigt bra. Undantag finns säkert, men de flesta hundar jag såg levde ett fritt liv men med ett hem att gå till. Att de sprang omkring på gatorna, hade inget med avsaknad av hem att göra.
Nästan alla butiker, restauranger o hotell hade flera hundar, som de var måna om.
Tror lite att det är en svensk inställning att om djuren inte hålls som här är det synd om dom. De kanske äter hundarna, men nåt hundplågeri har varken jag eller mina släktingar sett.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

477 gäster, 2 användare (1 dolda)
Sundance

* Forum

* Om tidningen Åter



- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser