Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  spinna  (läst 32536 gånger)

sommarin

• ull är härligt
    • Skåne
    • Den Gamla Skolan
SV: spinna
« Svar #200 skrivet: 08 jan-09 kl 16:16 »
Söker kontakt med spinnare i Skåne. Inger sommarin
PS
Gärna folk att köpa ull från också.
DS 
IS

renee d

« Svar #201 skrivet: 10 jan-09 kl 10:01 »
Söker kontakt med spinnare i Skåne. Inger sommarin
PS
Gärna folk att köpa ull från också.
DS 
Jag spinnar på torget i Helsingør och sälgar ull, kardeflor och kardebånd. Min kammerat sjungar i Lund en gång om månat vis det er noget hjälp. M.V.H. Renee d.

fylgja

• Skåne
« Svar #202 skrivet: 12 jan-09 kl 15:32 »
Jag har nyss börjat spinna och träffar gärna andra spinnare!
Finns i Sjöbo.
Det finns en annan tråd om en stickträff - där kanske spinnare kan trivas oxå  ;)
Gör tvål och örtsalt, stöper ljus, spinner och stickar, återanvänder, letar efter miljövänlig hud- och hårvård, odlar örter, matar kompostmask och letar efter kärleken!

Sirpusbollen

• odling, raw food och sløjd
    • Hälsingland
« Svar #203 skrivet: 03 mar-09 kl 18:45 »
Tjo nu har jag plockat ner en spinnrock från vinden, det fanns 3!!! men denna var mest hel och blir nog bra. Ska bara bli vän med den, är mer kompis med sländan för tillfället..
Drömmer om lerigt hobbithus, permakultur, bin, gröna odlingar och egen spirulina. Inspiration och skapa <3
Lev och Spira - Raw food och hälsa

Seiram

• Kölhalare
    • -
    • Nya stickerian
« Svar #204 skrivet: 17 mar-09 kl 19:56 »
Hej! Här finns en nybliven spinnerska på Småländska höglandet :) Köpte först en slända och kollade en video på You tube när det inte funkade att lära mej efter en spinnbok. Nu har jag och spinnrocken (en äldre som jag köpte för 200 kr) varit hos en gammal farbror som spunnit se'n han var 12. Han trimmade upp min gamla spinnrock och lärde mej glatt hur man kardar och spinner. Ull får jag av en bonde som gräver ner ullen i skogen om inte jag tar den...Det är SÅÅÅÅ himla kul att spinna!

renee d

« Svar #205 skrivet: 17 mar-09 kl 21:31 »
...Det är SÅÅÅÅ himla kul att spinna!
Det udtryk må jag läre på svenske Det är SÅÅÅÅ himla kul att spinna og hvor har du ret Seiram.
Hilsen Renee

Dela detta:

* Inloggade just nu

592 gäster, 2 användare (1 dolda)
Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser