Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bygga dörr?  (läst 8131 gånger)

Neiklot

• Gäst
Bygga dörr?
« skrivet: 18 dec-07 kl 13:51 »
Såg det i någon tråd, har jag för mig.

Är det lönt att bygga en egen dörr?

Eller blir det -billigare- att köpa?

Attis

• -
Re:Bygga dörr?
« Svar #1 skrivet: 18 dec-07 kl 15:36 »
Köp en äldre dörr begagnad. Blilligt och bra kvalitet, tar dock lite tid att montera.
Vågen i Bergkvara har massor med beg dörrar, eller byggnadsvårdsbutiken i marieberg (nättraby), dyrare men fortfarande billigare än nya.

/Attis

Neiklot

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 18 dec-07 kl 16:46 »
Oj, visste inte att det fanns.  :o ??? ::) :D

Tack för tipset!

Vitis

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 18 dec-07 kl 17:11 »
Kolla Blocket också och annonser i tidningen, gamla dörrar, fönster m.m. kostar sällan mer än nån 100-ing och har för det mesta en kvalité som överträffar motsvarande snickrat av "modernt" virke.

Min erfarenhet : Fönsterbågar från 1970-talet har ruttnat sänder för länge sen, fönsterbågar från 1870-talet behöver bara lite olja, färg och kitt.  :)

Du kanske är en duktig snickare men att bygga en dörr som håller sig perfekt o-skev året om är inte så lätt.

Lycka till vad du än väljer !

Neiklot

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 18 dec-07 kl 17:13 »
Tjaaa.. kan jag köpa en dörr för någon hundring, kommer jag billigare undan än vad materialet kostar.  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

547 gäster, 3 användare (1 dolda)
Galaxie, mulen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser