Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Möbler med sån där ful "plastfilm" på  (läst 2593 gånger)

Chester

• Gäst
Möbler med sån där ful "plastfilm" på
« skrivet: 12 dec-07 kl 10:24 »
Ni vet fuskträ i plast som är pålimmat på billiga bokhyllor, högtalare mm. (vet inte vad det heter)

Jag har två stora högtalare som jakthuden har massakrerat så de inte funkar längre, klädda med denna plastbeläggning. Nu funderar jag på om man skulle ta och plocka ut innanmätet på en av dem och göra ett mysigt katthus där inne, men jag vill inte ha den i svart fuskträ. kan man måla ovanpå eller måste man skala bort plast skiktet först? Nån som vet?

snarken

Re:Möbler med sån där ful "plastfilm" på
« Svar #1 skrivet: 12 dec-07 kl 10:36 »
Jag har sett möbler med dylikt som folk försökt måla över - resultatet blir inte bra. Rekommenderar avskalning och slipning, men det kan ju bli ett litet helsike om ytan under blir myckt limkletig...

Färgaffärer/hobbybutiker har ofta självhäftande plastfilm med olika mönster/färger. Kanske köpa sådan och klä över? Eller tapetsera sidorna och kanske täcka med genomskinlig självhäftande plast för bättre hållbarhet? Kunde bli snyggt, speciellt om man satte tunna träribbor som "knutar" för att dölja skarvarna...

Chester

• Gäst
Re:Möbler med sån där ful "plastfilm" på
« Svar #2 skrivet: 12 dec-07 kl 10:44 »
Ja det var ju en strålande idé; att klä över med en annan plastfilm! tack för tipset!

Dela detta:

* Inloggade just nu

560 gäster, 1 användare
mulen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser