Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lånegrisar?  (läst 922 gånger)

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
Lånegrisar?
« skrivet: 12 dec-07 kl 09:37 »
Jag har några små områden i hästhagarna som jag behöver "röja upp" Det är mycket småsly och ogräs och lite blött/sankt på vissa ställen. Hästarna vill inte gärna gå där och beta, och det håller på att växa igen fullständigt.

Jag skulle förvisso kunna släppa ut mina minigrisar där mende bökar för dåligt. (På sommaren måste jag köra med gräsklipparen i deras hagar för att det inte ska växa igen. :o)
Det behövs rejäla nassar till detta jobb. ;)

Jag vill kolla med er om det skulle finnas en möjlighet att låna 2-3 grisar.
Eftersom jag har blivit så blödig på äldre dar, så vill jag att någon annan tar hand om en ev. slakt. :-[
Därför vill jag kunna lämna tillbaka grisarna när jobbet är gjort.

Någon kanske ska rekrytera avelsdjur, men har platsbrist.
Äldre avelsdjur som behöver "semester"?
Eller några slaktsvin som ni sen kan ta tillbaka?

Jag kan tyvärr inte ta emot könsmogna okastrerade galtar eftersom jag inte vill riskera att de hälsar på mina små damer.

Jag tar inget betalt för att föda grisarna, men en ev. köttbit som tack är ju inte fel. ;)
Det ända jag kräver är att de är vana vid eltråd och är/får vaccineras mot rödsjuka. (Mina minigrisar är vaccinerade mot både rödsjuka och parvo)

Det är inte aktuellt med grisar just nu, utan jag kollar bara om möjligheten finns.   :)
« Senast ändrad: 12 dec-07 kl 15:55 av Gris-Eva »
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
Re:Lånegrisar?
« Svar #1 skrivet: 12 dec-07 kl 18:51 »
Hade vi varit grannar kunde du få låna en hel flock grisar över sommaren hos dig. ;)
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
Re:Lånegrisar?
« Svar #2 skrivet: 12 dec-07 kl 21:59 »
Gulle dig! :-[
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

418 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser