Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Köpa ardenner !  (läst 17982 gånger)

Falin

• -
SV: Köpa ardenner !
« Svar #80 skrivet: 11 mar-08 kl 17:40 »
Tråkigt att det inte blev  någon ardenner, men det var ju roligt att det löste sig ändå!

Jag har inte så mycket erfarenhet av ridtravare, mer än att de brukar vara väldigt trevliga i all hantering. Väluppfostrade, antar jag....  ;D Att det sedan är ett längre steg mot svår dressyr än det kanske är med ett halvblod är ju en naturlig följd av att de är avlade för trav helt enkelt! Det är ett par travare med på hoppträningen i min grupp, och även om de inte har den bästa tekniken så är de framåt och positiva hela tiden.

Norrsken

• -
SV: Köpa ardenner !
« Svar #81 skrivet: 11 mar-08 kl 20:15 »
Någon mer här som har varmblod ? Vad är era erfarenheter av dessa hästar ? Dom har ju tyvärr lite dåligt "värde" i vissa ryttarkretsar.

Nej, jag har inget varmblod. Men att de har "dåligt värde" är inget jag tycket att du ska bry dig om ifall du trivs med hästen. Det är bara en massa snobbiga tävlingsryttare som inte tycker att de duger! Jag är av åsikten att en trevlig häst är en trevlig häst, oavsett ras! Sen är det ju så för min del att med 180 cm i strumplästen så går vissa raser automatiskt bort om jag tänker mig att rida på hästen, men det är ju en annan sak! Jag tycker inte att du ska bry dig mer om några snobbiga ryttares åsikter mer än jag tycker du ska bry dig om hur paris hilton klär sig!

Tillägg: Så, nu har även jag flyttat detta inlägg som hamnat fel! Lycka till med varmblodet och ponnyn!
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

JIMMAN

• BRUKSHÄSTEN I MITT HJÄRTA
    • www.stallargard.se
SV: Re:Köpa ardenner !
« Svar #82 skrivet: 12 mar-08 kl 21:52 »
*dregglar*  :P När det gäller hästvärlden så föredrar jag helt klart fläskfior. Så länge man är medveten om de begränsningar som finns så kan även "fläskfior" av olika raser (alltså kallblodshästar) var ypperliga ridhästar. Vill man ha trevliga uteritter och träning på lägre nivå finns det inget som gör att ex ett hbl är lämpligare än en ardenner.
Hallo!!!Håller fullständigt med,,vi har 3 st ARD..Jimina,Freja o Jiro...Jimina är 18 år o rids o körs,,Freja är 4 år o rids o tömkörs(inkörning pågår)... (o lille Jiro är snart 1 år o bara busar med sin Nsv-kompis)...Brukar rida lel köra långturer med fika o korvgrillning och det är såååå supertrevligt....mvh c.

Dela detta:

* Inloggade just nu

469 gäster, 3 användare (1 dolda)
fall, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser