Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skäggiga dvärgsilkes  (läst 3783 gånger)

sallyomolly

• Gäst
Skäggiga dvärgsilkes
« skrivet: 23 nov-07 kl 13:37 »
Häromdagen kläcktes mina skäggiga dvärgsilkes. Två vita och två svarta och en svart med konstigt ljust huvud.  Tror den sista kommer att bli viltfärgad men kan de vara så mörka i början ?

sallyomolly

• Gäst
SV: Skäggiga dvärgsilkes
« Svar #1 skrivet: 28 nov-07 kl 13:58 »
En av mina skäggiga dvärsilkeskycklingar har så konstig färg, funderat på om den var vanligt viltfärgad men den ser mer och mer grå ut...nån som har bild på en silver viltfärgad kyckling?

sallyomolly

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 29 nov-07 kl 13:46 »
Här kommer bilder.
« Senast ändrad: 29 nov-07 kl 13:48 av sallyomolly »

sallyomolly

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 29 nov-07 kl 13:48 »
en till..

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #4 skrivet: 29 nov-07 kl 15:03 »
jag var inte hemma när du skrev till mig via msn.... men jag har blnadfärger på mina silkes. silver/vilt svart och rött i en härlig mix. jag kan se om jag hittar några kort på mina tuppar som jag har kvar.
//tina
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Sabelpoot

• Västergötland
    • Sabelpoot.se
« Svar #5 skrivet: 10 dec-07 kl 09:34 »
Här är en bild på en ungtupp i färgen silver viltfärgad. Hittar ingen där de är yngre tyvärr. Hoppas det kan vara till någon hjälp.

Sabelpoot

• Västergötland
    • Sabelpoot.se
« Svar #6 skrivet: 10 dec-07 kl 09:34 »
En bild till....

sallyomolly

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 11 dec-07 kl 05:05 »
Tack för bilden, ska fota honom igen. han ser väldigt konstig ut nu.

sallyomolly

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 31 maj-08 kl 15:12 »
Idag hittade jag tre ägg från mina skäggiga dvärgsilkes ;D, äntligen, de tog tid på sig, de föddes 14 november.

Bågegrind

• Bohuslän
« Svar #9 skrivet: 06 jun-08 kl 22:48 »
Grattis!
Har dina svarta kommit igång än? Är intresserad av ägg om du har att sälja.

Hälsningar
Elisabeth
Bor i "centrala bushen" med min familj. Har höns i mängder, stora-  och dvärgraser. Vaktlar, japanska, jumbo och kinesiska och några katter såklart;)

sallyomolly

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 07 jun-08 kl 15:30 »
Grattis!
Har dina svarta kommit igång än? Är intresserad av ägg om du har att sälja.

Hälsningar
Elisabeth

Jag har en svart ungtupp som jag ska använda och han är inte mogen ännu tyvärr. Jag har svart ihop med vitt just nu för jag vill få bättre hätta på de svarta.

Så min svarta ungtupp har vitt bakom sig. Men jag hoppas att det ska göra underverk med hättorna.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #11 skrivet: 07 jun-08 kl 16:45 »
Hur gick det med kycklingen du nämnde i början av den här tråden? Den som du tyckte hade så konstig färg, vad blev det för färg på den sen?

(råkade läsa tråden från början nu och blev så nyfiken...)
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

sallyomolly

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 07 jun-08 kl 19:14 »
Den blev silver viltfärgad, hon värper nu och har blivit en riktigt fin skäggig dam.

Cissiluria

• "Det var det värsta!!!"
    • Östergötland
    • Art CECILIA
« Svar #13 skrivet: 05 jul-08 kl 13:31 »
Hj SallyMolly!

Jag har ju tre små söta gyllenröda silkeskycklingar, bara tre dagar gamla. En av dem har en tjock dunrand under hakan och upp runt sidorna, något som inte de anra visar upp. Innebär det att den kommer att få skägg?
Bor på liten gård med sambo, katterna Frasse, Stina. Siri, Sockan och Daisy, cockrarna Nora och Malte, samt en flock blandrashöns.

Blogg finns på: http://akullakadorranfunderar.blogspot.co

sallyomolly

• Gäst
« Svar #14 skrivet: 05 jul-08 kl 14:27 »
Ja det låter som det.

Jag sålde den trio jag hade för de var för stora men jag har många kycklingar efter dem så nu står jag där igen...ska de vara kvar för att de är söta el ska jag bara satsa på lågviktare...?

Har även ägg som ska kläckas av vita med skägg från england men de äggen var också rätt stora så de blir nog inte heller spec små.

Cissiluria

• "Det var det värsta!!!"
    • Östergötland
    • Art CECILIA
« Svar #15 skrivet: 06 jul-08 kl 09:08 »
Hej SallyMolly... Hur menar du att de är för stora? Vad har du för färger?. Jag var inne på din hemsida, vilket jag är glad för. där fanns mycket nyttigt att läsa och lära sig av. Men jag saknade lilte bilder på dina fäglar? Det hade varit roligt att se.
Bor på liten gård med sambo, katterna Frasse, Stina. Siri, Sockan och Daisy, cockrarna Nora och Malte, samt en flock blandrashöns.

Blogg finns på: http://akullakadorranfunderar.blogspot.co

sallyomolly

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 06 jul-08 kl 11:03 »
Titta under våra fjäderfä, tryck på rasnamnen så kommer en sida för varje upp. Jag har inte hunnit plåta de unga ännu och inte kycklingarna.

Dvärgsilke ska hålla vikten enligt standarden 500g för höna och 600 för tupp. Det är vanligt att de väger för mycket, de kan inte heller kallas för stora då de ska hålla en högre vikt.

Så det blir en mellanstorlek men den är säkert vanligast bland hushållshöns.

« Senast ändrad: 06 jul-08 kl 11:10 av sallyomolly »

Dela detta:

* Inloggade just nu

557 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser